Meta Ads: nové restrikce a nastavení Core

Marketing Veronika Zedníčková

Meta zavádí tzv. nastavení Core, což obsahuje mimo jiné významné změny v trackování kampaní, které ovlivní především charitativní organizace a organizace v kategorii zdraví, politiky a financí (všechny kategorie najdete tady). Jaká přesně omezení od ledna 2025 přichází v platnost a jaký to bude mít dopad na reklamní účty v tomto segmentu rozebereme v následujících řádcích. Možná vás z toho klepne. Tak se k tomu pohodlně usaďte a do uší si pusťte třeba tenhle uklidňující playlist na Spotify.

Změny v trackování kampaní 

V současné době můžete použít Meta pixel nebo Conversion API ke sledování akcí uživatelů po kliknutí na reklamy. Tato data pomáhají algoritmu optimalizovat výkon reklam tím, že identifikují nejvhodnější publikum. Počínaje lednem 2025 omezí Meta shromažďování dat, což nejvíce ovlivní události v střední a dolní části konverzní cesty – přidání do košíku, nákup, registrace, odeslání formuláře. Meta zavádí tyto změny kvůli nařízení EU a snaží se chránit soukromí uživatelů a zajistit dodržování zásad ze strany společností, které používají jejich platformu pro reklamu, zejména při práci s citlivými informacemi, jako jsou zdravotní údaje.

Na inzerenty v dotčených kategoriích se dopad těchto omezení bude lišit. Některé značky mohou mít omezený přístup k určitým reklamním nástrojům, ale stále budou moci využívat konverze a data z Pixelu a Coversion API pro výkonnostní marketing.

Ve zkratce:

  • Pokud spadáte do jedné z kategorií, které se to týká, dost možná už vám Meta poslala notifikaci o následujících změnách a váš účet automaticky zařadila do kategorie s novými restrikcemi. Jestli se tak už stalo zjistíte např. v Events Manageru.

Příklad upozornění v Events Manageru u účtu, který byl zařazen do kategorie Health & Wellness.

  • V rámci nové definice již nebude možné sdílet klíčová data o událostech, jako jsou Purchase nebo Add To Cart.
  • Tato změna znamená, že nebudeme moci optimalizovat reklamy na základě konkrétních událostí. Místo toho se zaměříme na širší cíle, jako je zvýšení návštěvnosti webu (Traffic)  nebo zapojení uživatelů s obsahem (Engagement).
  • Ztráta přístupu k událostem způsobí pokles výkonu reklam u kampaní, které na tyto události optimalizujeme.
  • Co s tím? Přizpůsobte svou strategii tak, aby se zaměřovala na využití jiných událostí, a pokud je váš účet označen nesprávně, požádejte do 30 dní o kontrolu.

Změny v nastavení vlastních parametrů

Standardní parametry jsou pole, která jsou předdefinovaná Metou pro inzerenty k zahrnutí do jejich událostí. Např. parametry hodnoty a měny pro událost nákupu nebo parametr content_id pro událost zobrazení obsahu. Pokud váš parametr není na seznamu standardních parametrů, je považován za vlastní parametr.

Příklad: URL adresa https://jaspersmarket.com/clothes/summer/dresses?item=10 bude zkrácena na „https://jaspersmarket.com/“.

U vlastních publik, která ve svých pravidlech spoléhají na vlastní parametry nebo adresy URL, může trvat déle, než se vyplní, nebo nebudou vůbec k dispozici a nebudou se dále aktualizovat.

Next steps pro ty, kterých se to týká

Dotčené značky by měly chápat důsledky těchto omezení a podle toho plánovat své další kroky. Inzerenti se budou muset rozhodnout, zda potřebují upravit strategii Meta kampaní, přesunout větší rozpočet na jiné platformy nebo vylepšit svůj současný přístup.

Aby inzerenti zůstali v souladu s pravidly a minimalizovali narušení, měli by zkontrolovat, že jsou správně kategorizováni. Pokud se domníváte, že vaše data byla nesprávně zařazena, můžete požádat o kontrolu.

Nevíte, jak se s novými restrikcemi vypořádat? Ozvěte se nám na marketing@cognito.cz a společně něco vymyslíme. 

Co si dále přečíst