Cognito.cz potrdilo svoji pozici tuzemské jedničky v oblasti vývoje v PHP Symfony a stalo se oficiálním implementačním partnerem SULU CMS, robustn...

Výběr písma pro vaši značku je mnohem důležitější, než se na první pohled může zdát. Vizuální identita je totiž jedním z klíčových faktorů, které ovlivňují, jak vaše značka bude vnímána vašimi zákazníky. Typografie má nejen vizuální, ale i psychologický vliv a současně formuje první dojem. Ať už jde o malé nebo globální značky, správné písmo je nedílnou součástí toho, jak budete v očích veřejnosti vypadat.
Začneme od těch, které jsou nejběžnější u malých značek. Ačkoliv se na první dobrou může zdát, že písma zdarma mohou být super řešení pro začínající podniky, existuje několik věcí, na které si dát pozor:
Výhody:
Nevýhody:
Tip: Kvalitní písma z této kategorie najdete třeba tady – Colletttivo nebo Fontshare.
Zdroj: www.collettivo.com
Pokud vám písmo zdarma nestačí a chcete se posunout k něčemu profesionálnějšímu, měli byste se zaměřit na veřejná písma s licencí. Písma s licencí dávají více prostoru pro různé využití a nabízí širší výběr kvalitních designů.
Jak vlastně taková licence funguje? Licence písma je smlouva, která vám dává právo písmo používat. Při výběru písma s licencí se zaměřte na písma, která mají jasné a jednoduché licenční podmínky, abyste se vyhnuli komplikacím v budoucnu.
Existuje několik typů licencí, které byste měli znát při výběru písma pro svou značku:
Výhody:
Nevýhody:
Zdroj: www.myfonts.com
Zakázková písma jsou vhodná spíše pro větší značky. Počáteční investice je mnohem nákladnější, ale z dlouhodobého hlediska může značka ušetřit nemalé peníze. Není tomu tak dávno, co se touto cestou vydalo např. i Spotify. Do takové fáze ale musí značka často dozrát.
Zdroj: https://design.tutsplus.com/
Proč tedy zvolit zakázkové písmo? Zakázkové písmo je unikátní a navržené speciálně pro vaši značku. Pomáhá vytvořit silnou vizuální identitu. Skvělým příkladem je značka Oatly, která písmo využívá v komunikaci jako silný identifikační prvek.
Zdroj: https://www.lovethework.co
65% respondentů uvedlo, že vnímají značky s konzistentním používáním písma jako důvěryhodnější.
Zakázkové písmo našeho klienta Con Gusto
Výhody:
Nevýhody:
Představení nového zakázkového písma OpenAI
Loga, která využívají stejný font – Helvetica
Výběr písma závisí na několika faktorech – velikosti firmy, rozpočtu, cílech, strategii. Pokud jste začínající firma, je rozumné začít s kvalitním veřejným písmem s licencí. Není potřeba v začátcích do písma investovat všechen kapitál. Každá investovaná koruna do podnikání musí vydělávat, a proto je potřeba investici dobře rozložit, speciálně v začátcích. Ať už se rozhodnete pro písmo zdarma, licencované písmo nebo investujete do zakázkového písma, nezapomeňte, že typografie by měla odrážet osobnost vaší značky. Dobrý výběr písma vám může nejen ušetřit peníze, ale také pomůže vaší značce vyniknout v moři konkurence.
Edukační okénko: Proč je písmo Cooper Black tak oblíbené
Potřebujete vizuální identitu, která přitáhne pozornost? Ozvěte se nám a společně se na to podíváme.
Cognito.cz potrdilo svoji pozici tuzemské jedničky v oblasti vývoje v PHP Symfony a stalo se oficiálním implementačním partnerem SULU CMS, robustn...
Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...
Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...