S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
Posunuli jsme Aš až na špičku republiky
Kreativní tým Cognita navrhl marketingovou a komunikační strategii pro město Aš, jejíž cílem je zvýšit povědomí o městě Aš i příležitostech, které nabízí jak k podnikání, tak i k práci, rekreaci a občanskému životu. Strategie má zároveň přispět k řešení problémů vyplývajících z polohy města, jeho poválečné a porevoluční historie i ze současné ekonomické a sociodemografické situace.
Většina lidí si pod pojmem Aš vybaví nanejvýš heslo z první stránky lexikonu, případně jim před očima vyvstane nejasný obraz nejzápadnějšího cancourku České republiky, který nikdy nenavštívili. Kreativci z Cognito se rozhodli tyto stereotypy zbořit a na Aš se podívali doslova z jiného úhlu. Zjistili, že se jedná o jediné město, které je skutečně na špičce republiky.
„Ano, je to nadsázka, ale schopnost nebrat se zcela vážně je pro komunikaci značky malého města důležitá. Navíc, a zde začíná první část příběhu, je Aš skutečně na geografické špičce republiky, dlouhodobě okupuje také první místa v seznamu českých měst, a je také první na ráně, když se vydají na pochod dějiny západní Evropy,“ dodává CEO Cognita Jan Janča.
Kreativní tým Cognito: zleva Jan Špičák, Michaela Luňáčková, Jan Janča a Peter Treščák
Marketingová a komunikační strategie města Aš však samozřejmě nestojí jen na jednom sloganu a má další vrstvy, které komunikují specifické vlastnosti a výhody města k jednotlivým cílovým skupinám. Aš tedy není je město na špičce Česka, ale také město příležitostí, ve kterém můžete najít štěstí. Sdělení pracuje se slovním spojením „...máš Aš“ a zvukovou podobností slov máš a Aš - Na štěstí máš Aš nebo příležitostí máš až Aš.
Třetí, a zároveň poslední, komunikační vrstva plynule navazuje a rozvíjí vrstvu druhou. „Cílem je komunikovat přímo s konkrétními cílovými skupinami a zapůsobit na jejich emoce, přání a potřeby. Reflektuje také demografii Aše, a proto počítáme i s jazykovými mutacemi v němčině, vietnamštině či romštině,“ vysvětluje Michaela Luňáčková. V této vrstvě se pracuje se slovní hříčkou Aš…tam, která originálně vychází ze spojení „až tam“. Aplikace třetí úrovně komunikace jsou vhodné pro různé mediatypy, on-linem počínaje a outdoorem konče.
Součástí výstupu byly i další aplikace kreativní strategie a vizuálního stylu, konkrétně návrh propagačních předmětů pro město Aš, v rámci kterých jsou opět použity slovní hříčky ve spojení s daným předmětem.
Prezervativ jako příležitost pro komunikaci města, která má objektivní problém se sexuální turistikou, deštník, který spojuje branding reklamních předmětů s hrou s názvem města, tričko určené pro obyvatele města, prokazující jejich příslušnost k elitě a aplikace vizuálu na ekologickou nákupní tašku.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...