S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
TagPicker promění každou fotku v e-shop
Pracovat pro startup je vždycky tak trošku jízda na splašeném koni, v Cognitu ale tohle rodeo zvládáme na jedničku. Webová aplikace pro vizuální nakupování TagPicker, kterou jsme vyvinuli pro stejnojmenný startup našeho dlouholetého zákazníka, je toho důkazem. Od prvního nápadu až po platící klienty nám to trvalo jen 6 měsíců.
V květnu minulého roku nás oslovil náš dlouhodobý klient se zajímavým nápadem webové aplikace pro vizuální nakupování. Samotná aplikace byla vlastně jen jednou z komponent zamýšleného vývoje většího systému, jehož středobodem je možnost umístit na jakýkoliv obrázek na webu interaktivní bod odkazující na detail produktu nebo informace o něm a takto „otagovaný” obrázek jednoduše sdílet. Jeden obrázek za tisíc slov, vypadá to takhle.
Interaktivní fotka poháněná technologií TagPicker
Projekt Wočičko od začátku
Původní idea klienta byla zcela jasná, ale extrémně košatá a navíc komplikovaná tím, že zadání obsahovalo nejen návrh a vývoj webové aplikace, ale také návrh business modelu, nastavení procesů a všech náležitostí pro nastartování startupu. Projektu jsme interně přidělili kódové označení Wočičko, jiného názvu nemaje.
Během prvních týdnů jsme s klientem upřesnili specifikace aplikace a celého produktu, popsali možná úskalí a rizika, definovali segmenty potenciálních zákazníků i obchodní model. Paralelně k tomuto tým kreativního chlívku Cognito pracoval nal UX a designu, zatímco vývojové oddělení ladilo technické parametry aplikace, o které bylo jasné, že bude provozována jako SaaS.
Ze vstupních analýz bylo zřejmé, že pro úspěch projektu je důležitá jednoduchost nasazení a ovladatelnost. Abychom toho dosáhli, museli jsme připravit, otestovat a vyhodit řadu prototypů. Nakonec jsme během pouhých dvou měsíců připravili PoC produktu a začali ho validovat na prvních klientech. Cílem bylo ověření nasaditelnosti aplikace na webech klientů a analýza přínosu řešení pro klienty.
Přichází TagPicker
PoC se nám i přes drobné komplikace, které se nevyhnou nasazování žádného nového produktu, podařilo dotáhnout do úspěšného konce, a tak se ke slovu dostali marketéři, kteří za dne bouřlivých mozků vymysleli údernou značku TagPicker. Nejvíce nás těší, že klient má na produkt samotný i na název TagPicker skvělou zpětnou vazbu a první platící zákazníky.
Jak už to tak bývá, nikdy by se nám tak rychlý vývoj nepodařil, kdyby nebylo osvícených a odvážných klientů, na jejichž webech TagPicker běžel v průběhu PoC. Velké díky proto patří koupelnám SIKO a jejich marketingovému týmu, který dal TagPickeru notnou dávku důvěry a jehož zpětná vazba byla neocenitelná pro dotažení hrubého, neopracovaného prototypu do první uživatelsky přívětivé verze.
Prostředí aplikace TagPicker
Vánoce u TagPickerů aneb stavíme druhou nohu
Klient chtěl od začátku budovat širší ecosystém, nikoliv pouze nástroj na tagování obrázků. TagPicker měl proto stát od začátku na dvou nohou (další nohy jsou zatím tajné a nestojí...), tedy na e-commerce klientech a vydavatelích, kterým umožní lepší monetizací obrazového obsahu. Tuto část systému jsme vyvinuli ještě před Vánoci a v prosinci stihli spustit úspěšné PoC na webu frekvence1.cz.
TagPicker na webu Frekvence 1
A co dál, doktore
Aktuálně se TagPicker nachází ve stavu MVP, což u startupu znamená, že máte produkt, za který klienti platí. Mílovými kroky se blíží vydání nové verze, která umožní službu rozšířit mezi další zákazníky a přinese hromadu vylepšení. V další fázi se počítá s implementací AI, jazykovými mutacemi a kdoví s čím ještě. Práce budeme mít prostě dost, ale pomalu se blíží okamžik, kdy TagPicker vyběhne z našeho kreativního chlívku a najde si vlastní tým, který ho bude dál krmit a starat se o něj.
Klientovi jsme kromě samotného uhlazení nápadu a jeho technické realizace pomohli také s nastavením prodejních kanálů, propagací a řadou dalších věcí, ve kterých jsme zužitkovali své znalosti z předchozích zkušeností se startupy. TagPicker se nám například podařilo dostat do programu Ment2Grow britské obchodní komory, pomohli jsme mu s přípravou prezentací pro investory a s nezbytným papírováním i účetními procesy.
Stay tuned…
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...