Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...

Jako markeťáci se dostáváme do kontaktu s reklamou každý den. Proto jsme se rozhodli vám ukázat, které jsou podle nás ty nejlepší, ale i nejhorší reklamy roku 2016. Tady je máte.
Naši marketingovou manažerku Lucii zaujal claim „Kladno, Paříž, Milan. Pro módu? Kam jinam!“ na obchodní centrum Central Kladno. A my v našem marketingovém oddělení se nemůžeme shodnout, jestli se jim povedl, nebo ne.
Pořád přemýšlím nad tím, jestli je to velká nadsázka nebo velké sebevědomí místního nákupního centra. Za řeč stojí i to, že takové billboardy jsou i u nákupních center v Praze na Zličíně. Je to také provokace nebo nedomyšlené cílení? Nebo promyšlená kampaň, jak Kladeňákům konečně dodat hrdost na jejich město?
Ria přišla s neotřelou reklamou, která přináší odlišný pohled na menstruaci. Tenhle “ženský problém” je ve společnosti stále velké tabu. Ria se k tomu postavila čelem a my jí tleskáme. Ve stoje.
Nová kampaň dámských hygienických potřeb Ria jede cestou upřímnosti a vymezuje se proti rozjásaným kampaním konkurence, které naznačují, že menstruace je nejradostnější čas v životě ženy. Reklamy cílí hlavně na rebelské mileniálky, které nahlíží na velkou část reklamní produkce ironicky a s nadhledem. Velmi oceňuji feministický nádech kampaně, jen mě trochu mrzí, že nedošlo i na „krev“, která není modrá.
Úspěšnou reklamní kampaň Ria navíc doplňuje trefnými příspěvky na sociálních sítích.
Co si myslí Eliška?
Líbí se mi, protože přesně odráží realitu, na nic si nehraje a je pravým opakem ke všem rozesmátým reklamám.
Reklama, která musí dojmout i toho největšího cynika! Skoro 13 a půl miliónů zhlédnutí na YouTube mluví za vše.
Co si myslí Lenka?
Tahle reklama má všechno – skvělý nápad, silný příběh i poutavé zpracování. Při sledování napjatě očekáváte, co tím ten dědoušek vlastně sleduje. Příběh vás v reklamě vždycky zaujme a toho si byly všechny marketingové agentury v minulé roce vědomy. I proto jich nejspíš vzniklo tolik.
Vánoční kampaň obchodního řetězce Lidl se letos vážně povedla. To si myslíme všechny. Jenom škoda, že se hashtag #SantaClara víc neuchytil na sociálních sítích. I tak dáváme Lidlu palec nahoru.
Co si myslí Lucie?
Perfektní exekuce, chytlavá melodie, zatraceně sexy Santa Claus a hodně sympatická myšlenka pro cílovku matek rodin zařizující celé vánoční šílenství. Ten video spot jsem si s radostí pustila několikrát. Jen mi nesedí claim "Vánoce jsou pro všechny". Asi tím chtěli říci, že v Lidlu nakoupí spokojeně všichni a zároveň to spojit s hlavní feministickou myšlenkou video spotu. Claimy, které se snaží zalíbit všem, neosloví nakonec nikoho.
Jägermeister se ve svých reklamách zaměřil na mladé, kteří jdou proti proudu, a vzkazuje jim, ať s tím nepřestávají...
Co si myslí Adéla?
Další značka, které skvěle zná své mileniály a dokazuje to tak výběrem kanálů (Instagram, YouTube), tak zapojením influencerů a rekvizitami spotů. Autoři dobře vědí, že mladé konzumenty Jägermeisteru oslovuje barevnost a estetika 80s retra, žijí pro svoje tetování, roztrhané kalhoty, či skate. Message samozřejmě musí být náležitě ironický a neučesaný, městská mládež neautentičnost neodpouští.
Někomu tyhle reklamy připadají naprosto nesmyslné, jiní oceňují jejich spirit, ze kterého až mrazí. Jestli nevíte, o čem mluvíme, pusťte si je hned několikrát a ne jenom jednou. Zjistíte, že na nich opravdu něco je.
Co si myslí Eliška?
Líbí se mi nejen video, ale i celá kampaň. Je originální, vtipná, úplně jiná než od konkurence a Hornbach si dlouhodobě udržuje jednotnou atmosféru svých reklam pro drsné chlapy.
Tahle reklama není taková, jakou se zdá být. Organizace Sandy Hook Promise spojila síly s agenturou BBDO New York a vytvořili reklamu, která vás má upozornit na jednu důležitou věc. Ještě jste ji neviděli? Tak si ji pusťte a pozorně sledujte.
Co si myslí Lenka?
Další skvěle promyšlená reklama. Všichni se soustředíme na hlavního hrdinu Evana a prožíváme s ním hledání tajemné dívky. Ovšem na pozadí tohoto příběhu se děje něco mnohem důležitějšího a děsivějšího. Donutí vás to k zamyšlení a uvědomění si, že některé věci prostě nejsou v pořádku. A přesně o to téhle reklamě jde.
Tohle je náš výběr reklam, které nás v minulém roce zaujaly. Souhlasíte s námi? Která reklama je podle vás ta nejlepší? A která se naopak příliš nepovedla? Pište nám, jsme zvědavé!
Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...
Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...
Marketing je divoká jízda plná změn, které přicházejí a odcházejí rychleji než nadšení pro nové sociální trendy. Co fungovalo včera, dnes už nemus...