S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
Správou PPC kampaní k vyšším ziskům
Vytvořit a spustit vlastní PPC kampaň není věda a zvládne to každý zdatnější uživatel internetu během jednoho dne. Když je to tak snadné, proč bychom si měli nechat PPC kampaně spravovat specializovanými odborníky?
Důvod je stejný, jako pro návštěvu vašeho kadeřníka. Jde o výsledek. Vzít doma do ruky nůžky a udělat „šmik šmik“ je taky snadné. Jen výsledný účes není přesně to, co jsme očekávali.
S dobrým specialistou na PPC se nepotřebujete nic nového učit. Předem zjistí konkurenčnost pro jednotlivá klíčová slova a ceny za proklik. Využije všech možností nastavení kampaní, o kterých jste ani netušili. Umí napsat poutavou reklamu. Rozpozná návštěvníky, kteří se vyplatí, a zabrání utrácení vašich peněz za neefektivní prokliky. Podívejme se, kde vznikají nejčastější chyby a zbytečné finanční ztráty.
Dobré nastavení je základ
Kvalitní PPC kampaň začíná definováním cíle. Jaké má kampaň přivést návštěvníky a co mají na webu udělat? To jsou první dotazy PPC specialisty, který na jejich základě rozhodne o zacílení, vybere vhodný PPC systém i formu reklam. V PPC systémech totiž nemusíte inzerovat jen ve vyhledávání, ale i v obsahové síti, prostřednictvím textových, obrázkových nebo video reklam.
Nováčci v PPC kampaních často bojují s počtem a zněním reklamních textů. Buď vytvoří jen jeden, nebo se zbytečně trápí s psaním textů pro každé klíčové slovo zvlášť. Elegantním a přitom efektivním řešením je dynamické vkládání klíčových slov do nadpisu reklamního inzerátu. Reklamy s přesným hledaným sloven mají často vyšší míru prokliku.
PPC specialista ví, jakou zvolit vstupní stránku z reklamy, aby návštěvník ihned na webu našel to, co hledá. Chce-li uživatel např. červená jablka, nemůžeme ho směrovat na stránku se všemi jablky či ještě hůře se vším ovocem. Správné řešení je návštěvníka přivést rovnou na příslušnou stránku s červenými jablky. Pokud správce kampaně na webu nenajde vhodnou vstupní stránku, pomůže ji navrhnout a vytvořit. Součástí PPC kampaně je i úprava samotného webu. Na návštěvu je třeba se připravit.
Přiveďte jen kvalitní návštěvníky
Cílem kvalitní PPC kampaně je přivést kvalitní návštěvníky, kteří učiní objednávku, nebo zanechají kontakt. Utratím-li tisíc korun za tisíc návštěvníků a ani jeden neučiní objednávku, jsou to vyhozené peníze. Když přivedu třeba i o polovinu méně lidí za stejnou částku a stanou se z nich klienti a zákazníci, kampaň se vyplácí. Nejde jen o vstupní náklady, ale hlavně o návratnost investic (ROI - Return On Investments).
Při analýze PPC kampaně jsou důležité informace o počtu kliků a jejich ceně, i o návštěvnících, jejich pohybu a činnostech na webu. K tomu se nejčastěji používají nástroje jako Google Analytics, Ommiture, Coremetrics, WebTrends a další. Znalosti a především práce s webovými statistikami je nedílnou kvalifikací pro vedení a vyhodnocování kampaní na internetu.
Díky webové statistice lze odlišit neplacené a placené návštěvníky z různých PPC systémů, kampaní, reklamních inzerátů či jednotlivých klíčových slov. Na základě dat z webové statistiky přesně určíme, které části kampaně nepřináší žádaný výsledek a co je naopak vhodnější více podporovat. Postupně tak můžeme osekávat části kampaně až na zdravé a především výdělečné jádro.
Fair play jednání
Výběr správce PPC kampaně se neřídí jen odbornými znalostmi a schopností přivést návštěvníky, ze kterých se stávají klienti. Další důležitým faktorem jsou fair play vztahy mezi zadavatelem a správcem kampaně. Bohužel i zde můžete narazit na různé vykuky. Nedávný výzkum mezi českými PPC agenturami odhalil mnohé z jejich triků.
Základem je, aby účty PPC kampaní i webových statistik byly vytvořeny jako vaše vlastní a nikoliv pod hlavičkou externího správce. Pak máte do nich přístup a můžete si kdykoliv na vlastní oči ověřit stav spravovaných kampaní. Chcete-li později odejít k někomu jinému, snadno si své účty vezmete sebou a nejste ničí rukojmí.
Ožehavou otázkou je také forma odměn za správu kampaně. Někdy se můžete setkat s provizními systémy za počet návštěvníků nebo pevnou cenou za proklik. V tu chvíli je pak hlavní motivací správce přivést, co největší počet návštěv za co nejnižší cenu. Výsledkem mohou být nekvalitní návštěvníci, kteří nepřináší zisk. Pro inzerenta je proto mnohem transparentnější platba za čas věnovaný správě kampaní. Dobrým způsobem odměňování správce jsou pak provize z objednávek učiněných díky kampaním. Správce PPC kampaní je sám motivován přivádět jen návštěvníky, kteří se vyplácí.
Když chcete investovat do reklamy na internetu, která vám přinese zisky, vyberte si kvalitního správce PPC kampaní. Očekávejte od něj, že své práci rozumí a jeho hlavním cílem, je váš zisk.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...