Případová studie: spolupráce značky Baileys s blogery

Marketing Adela Hrivnáková

Stejně jako se dnes rodí velké pěvecké hvězdy z nadšenců nahrávajících svá první dema na Youtube, kuchaři nebo módní návrháři se spisovatelskými a fotografickými ambicemi se realizují na blozích. Pokud si dobře vyberete, pomohou s PR i vaší značce.

Likéru Baileys dlouhodobě spravujeme profil na Facebooku a vytvořili jsme pro něj tabletovou aplikaci, kterou se značka úspěšně prezentovala na dvou posledních ročnících akce Dny Marianne.

Rádi vám pomůžeme. Napište nám.

V úvodu naší spolupráce nás klient požádal o návrh aktivit s přidanou hodnotou ke komunikaci na Facebooku. Jelikož jsme již v minulosti využívaly spolupráci s blogery a vlastníme rozsáhlou databázi kontaktů rozdělenou tématicky na foodblogy, fashionblogy, lifestyle a beauty, nabídli jsme klientovi tuto formu spolupráce.

Likér Baileys je perfektním produktem na spolupráci s blogery. Jeho konzumentky jsou téměř výhradně ženy (99 % fanoušků stránky Baileys tvoří ženy), které v české blogosféře převládají. Jeho milovnice si ho nevychutnávají pouze ve formě čistého drinku, připravují z něj i lahodné míchané nápoje a dezerty. Navíc se jedná o výrobek osvědčené značky s atraktivním designem, který se výborně fotí a prezentuje.

Jedním z komunikačních témat, které Baileys používá v zahraničí i České republice, je sounáležitost mezi ženami. Právě tuto linku jsme se rozhodli podpořit spoluprací s blogery a komunitou kolem nich. Určili jsme, že tematicky se na spolupráci hodí zejména foodblogy, které využijeme pro inspirování čtenářek novými recepty s Baileys.

Kávový koktejl s Baileys v režii blogerky Jane

Blogerky jsme primárně vybírali na základě velikosti jejich komunity. Vyhodnocovali jsme počet fanoušků na jejich facebookovém profilu, počet komentářů pod příspěvky na blogu nebo počet pravidelných čtenářů v síti Google. Upřednostnili jsme blogerky, se kterými jsme již v minulosti úspěšně spolupracovali.

Blogerky jsme kontaktovali následovně:

  • e-mailem
  • přes facebookové zprávy
  • ve facebookových skupinách (např. Bloggers SK & CZ)
  • komentářem na blogu
  • přes službu Placla.cz

Napsání článku jsme odměňovali formou barteru. S několika jsme se dohodli i na soutěži, do které jsme věnovali ceny v podobě likéru a propagačních předmětů s logem Baileys (diář, brož nebo zrcátko).

Odměnou pro blogery byla kromě věcných cen placená propagace příspěvků pro fanoušky stránky Baileys a vhodnou cílovou skupinu, která obvykle čítala desetitisíce lidí.

Spolupracovali jsme s nadšenci i s profesionálními kuchaři - Cukrářství Martinák pro nás připravilo originální laskonky s griliášem a Baileys, které mohli návštěvníci brněnského cukrářství i ochutnat.

Laskonka od Martináka a fotka z její přípravy

Plodnou spolupráci jsme navázali s blogerkou a autorkou úspěšných knih ze série Kuchařka pro dceru, Janou Florentýnou Zatloukalovou. V rámci své prázdninové výzvy na podporu vaření zveřejnila Florentýna výzvu k namíchání slavnostního drinku s doporučením, aby se jednalo o drink z likéru Baileys. Soutěžící se zapojovali na různých sociálních sítích a platformách (Facebook, Instagram, Google Plus, Twitter, Rajče) a získali jsme kolem 30 zajímavých receptů na drink spolu s bohatou fotodokumentací. Recepty s úspěchem sdílíme na facebookovém profilu Baileys, kde získávají stovky lajků a inspirují další lidi.

Celkově jsme za 1,5 let dlouhou spolupráci získali kolem 40 odkazů a nových receptů.

Vítězný drink prázdninové výzvy Kuchařky pro dceru

5 tipů pro spolupráci s blogery:

  • Blogery vždy oslovujte osobně a ideálně poté, co jejich práci již delší čas sledujete. Neosobní hromadní maily prudce snižují vaše šance na úspěch.
  • Počítejte s tím, že známější blogeři investují do své práce mnoho času a budou vyžadovat finanční odměnu.
  • Kreativně využijte tzv. giveaways, soutěže, ve kterých blogeři rozdávají výrobky značek, které je sponzorují.
  • Reciprocita je váš přítel – osvědčené blogery často zmiňujte na vašich komunikačních kanálech, rádi vám to oplatí.
  • Nezapomeňte nikdy zdůraznit, ať na vás v blogu odkazují, sdílejí, tweetují, hashtagují…

Rádi vám pomůžeme. Napište nám.

 

 

 

Co si dále přečíst