S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
Případová studie: spolupráce značky Baileys s blogery
Stejně jako se dnes rodí velké pěvecké hvězdy z nadšenců nahrávajících svá první dema na Youtube, kuchaři nebo módní návrháři se spisovatelskými a fotografickými ambicemi se realizují na blozích. Pokud si dobře vyberete, pomohou s PR i vaší značce.
Likéru Baileys dlouhodobě spravujeme profil na Facebooku a vytvořili jsme pro něj tabletovou aplikaci, kterou se značka úspěšně prezentovala na dvou posledních ročnících akce Dny Marianne.
Rádi vám pomůžeme. Napište nám.
V úvodu naší spolupráce nás klient požádal o návrh aktivit s přidanou hodnotou ke komunikaci na Facebooku. Jelikož jsme již v minulosti využívaly spolupráci s blogery a vlastníme rozsáhlou databázi kontaktů rozdělenou tématicky na foodblogy, fashionblogy, lifestyle a beauty, nabídli jsme klientovi tuto formu spolupráce.
Likér Baileys je perfektním produktem na spolupráci s blogery. Jeho konzumentky jsou téměř výhradně ženy (99 % fanoušků stránky Baileys tvoří ženy), které v české blogosféře převládají. Jeho milovnice si ho nevychutnávají pouze ve formě čistého drinku, připravují z něj i lahodné míchané nápoje a dezerty. Navíc se jedná o výrobek osvědčené značky s atraktivním designem, který se výborně fotí a prezentuje.
Jedním z komunikačních témat, které Baileys používá v zahraničí i České republice, je sounáležitost mezi ženami. Právě tuto linku jsme se rozhodli podpořit spoluprací s blogery a komunitou kolem nich. Určili jsme, že tematicky se na spolupráci hodí zejména foodblogy, které využijeme pro inspirování čtenářek novými recepty s Baileys.
Kávový koktejl s Baileys v režii blogerky Jane
Blogerky jsme primárně vybírali na základě velikosti jejich komunity. Vyhodnocovali jsme počet fanoušků na jejich facebookovém profilu, počet komentářů pod příspěvky na blogu nebo počet pravidelných čtenářů v síti Google. Upřednostnili jsme blogerky, se kterými jsme již v minulosti úspěšně spolupracovali.
Blogerky jsme kontaktovali následovně:
- e-mailem
- přes facebookové zprávy
- ve facebookových skupinách (např. Bloggers SK & CZ)
- komentářem na blogu
- přes službu Placla.cz
Napsání článku jsme odměňovali formou barteru. S několika jsme se dohodli i na soutěži, do které jsme věnovali ceny v podobě likéru a propagačních předmětů s logem Baileys (diář, brož nebo zrcátko).
Odměnou pro blogery byla kromě věcných cen placená propagace příspěvků pro fanoušky stránky Baileys a vhodnou cílovou skupinu, která obvykle čítala desetitisíce lidí.
Spolupracovali jsme s nadšenci i s profesionálními kuchaři - Cukrářství Martinák pro nás připravilo originální laskonky s griliášem a Baileys, které mohli návštěvníci brněnského cukrářství i ochutnat.
Laskonka od Martináka a fotka z její přípravy
Plodnou spolupráci jsme navázali s blogerkou a autorkou úspěšných knih ze série Kuchařka pro dceru, Janou Florentýnou Zatloukalovou. V rámci své prázdninové výzvy na podporu vaření zveřejnila Florentýna výzvu k namíchání slavnostního drinku s doporučením, aby se jednalo o drink z likéru Baileys. Soutěžící se zapojovali na různých sociálních sítích a platformách (Facebook, Instagram, Google Plus, Twitter, Rajče) a získali jsme kolem 30 zajímavých receptů na drink spolu s bohatou fotodokumentací. Recepty s úspěchem sdílíme na facebookovém profilu Baileys, kde získávají stovky lajků a inspirují další lidi.
Celkově jsme za 1,5 let dlouhou spolupráci získali kolem 40 odkazů a nových receptů.
Vítězný drink prázdninové výzvy Kuchařky pro dceru
5 tipů pro spolupráci s blogery:
- Blogery vždy oslovujte osobně a ideálně poté, co jejich práci již delší čas sledujete. Neosobní hromadní maily prudce snižují vaše šance na úspěch.
- Počítejte s tím, že známější blogeři investují do své práce mnoho času a budou vyžadovat finanční odměnu.
- Kreativně využijte tzv. giveaways, soutěže, ve kterých blogeři rozdávají výrobky značek, které je sponzorují.
- Reciprocita je váš přítel – osvědčené blogery často zmiňujte na vašich komunikačních kanálech, rádi vám to oplatí.
- Nezapomeňte nikdy zdůraznit, ať na vás v blogu odkazují, sdílejí, tweetují, hashtagují…
Rádi vám pomůžeme. Napište nám.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...