Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...

V celém on-line marketingu budete jen těžko hledat nudnější obor než Pay Per Click reklamu. Přes svoje nesporné výhody a efektivitu je sexy asi jako sekačka na trávu, míchaje upocenou snahu o nalezení klíčových slov "prozatím unikajících" konkurenci s neustálým cizelováním textů a haléřovým upravováním rozpočtů.
Při troše snahy lze však i PPC kampaň proměnit v efektní a efektivní nástroj pro podporu značky, což je oblast běžně vyhrazená display kampaním nebo PR. Chce to pouze trochu odvahy a nekonvenčního myšlení, ostatní náklady jsou totiž překvapivě malé.
Klasické PPC kampaně jsou výkonnostní reklamou podřízenou imperativu rychlé konverze. Ve spřežení firemního marketingového mixu reprezentují spolehlivou mulu táhnoucí kárku s firemními produkty jistým krokem k prodejním cílům, a to i tehdy, pokud opratě zrovna nesvírá mistr vozka. Stačí se držet postupů a značek zanechaných na cestách výkonnostní reklamy průkopníky, jako je Marek Prokop.
Chcete-li však smutnou karavanu PPC alespoň na chvíli proměnit v zábavné procesí, díky kterému si potenciální zákazníci zapamatují vaši značku, je třeba přidat kapku kreativity. Inspirací vám může být PPC kampaň, kterou jsme v srpnu připravili pro mezi muži oblíbený, a u generace dnešních třicátníků a čtyřicátníků přímo legendární, likér Fernet Stock.
V rámci letní kampaně Fernet Stocku, jejímž hlavním tahounem byl míchaný drink z Fernetu a toniku, známější pod přezdívkou Bavorák, jsme dostali za úkol oslovit na internetu netradičním způsobem muže mezi 20 – 50 lety. Rozpočet byl omezený, kampaň měla být postavena především na nápadu, nikoliv na umlácení uživatelů internetu palicí z bannerů a videí.
Pokud zrovna nesedíte v baru nebo do něj nemíříte s přáteli, s největší pravděpodobností vám při vyřčení slova „Bavorák“ na mysli vyvstane spíše rychlý vůz z Mnichova než hořkosladký nápoj. U mužů je navíc tato značka automobilů spojena s kvalitou a luxusem, což jsou atributy, které náleží i míchanému nápoji. Od této úvahy byl již jen krůček k myšlence vytvořit tak trošku jinou PPC kampaň, která by oslovila muže hledající automobily nejen značky BMW.
Vybrali jsme různé kombinace známých automobilových značek a jejich modelů a připravili originální textaci řady inzerátů, ze kterých bylo ovšem na první pohled patrné, že nevedou na stránky prodejců či servisů vozů. Záměrem bylo lidi pobavit a ne je mást. Přesvědčte se sami.
Obrázek 1: Inzerát na klíčové fráze spojené se značkou Volkswagen.
Obrázek 2: Inzerát na klíčové fráze spojené se značkou Škoda.
Kromě automobilových značek jsme přidali ještě něco dalších inzerátů pro klíčová slova a fráze jako „Bavorsko“, „Dárky pro muže“, „Dobrá voda“ nebo „Rovnice“ a pár jich máme schovaných i na září.
Inzeráty jsme pravidelně aktualizovali a nasazovali nové, abychom minimalizovali efekt propadu jejich pozic způsobený zjevnou nižší relevancí. I tak se nám však při rozpočtu v řádech tisíc korun podařilo za jeden měsíc dosáhnout efektu srovnatelného s výsledky bannerové kampaně s rozpočtem o dva řády vyšším.
Pro PPC specialisty pohybující se zásadně v pralese výkonnostní reklamy je kampaň tohoto druhu jen těžko pochopitelná. Schází jim prodejní cíle, prokliky, konverze a další tradiční atributy PPC kampaní.
Cílem však nebylo prodávat "po netu" lahve Fernetu, ale pobavit cílovou skupinu a připomenout jim tradiční českou značku, což se nám bezezbytku podařilo.
V závěru článku jsem poněkud neskromně a bez uvedení zdroje napsal, že se nám bezezbytku podařilo naplnit stanovené cíle. Doplňuji tedy několik bodů, které mě k tomuto konstatování vedli.
Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...
Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...
Marketing je divoká jízda plná změn, které přicházejí a odcházejí rychleji než nadšení pro nové sociální trendy. Co fungovalo včera, dnes už nemus...