S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
Jak ulovit vývojáře
Sledujeme to už hezkou dobu, o vývojáře je nouze. Touží po nich téměř každý (i my) a firmy generují jednu náborovou kampaň za druhou. Sháňka je po nich veliká a lapit schopnou posilu do týmu je opravdu kumšt, proto se setkáváme se stále bláznivějšími náborovkami. Podívejte se, na jakou návnadu lovily firmy v říjnu.
Jedlo pre ajťákov
Netradiční způsob vábení zvolila slovenská pobočka německé společnosti T-Systems v Košicích. Kampaň cílila na slovenské vývojáře ve velkých byznys centrech v Brně a Praze, kterým nabízela jídlo „jako od slovenskej mamičky“. Na halušky nebo oštiepok lákala soutěž o 1 000 obědů zdarma. V krabičce s jídlem byl pak ukrytý náborový inzerát. Ředitel Daniel Giebel doplňuje, že kampaň skrze slovenské národní pokrmy sází na pocit nostalgie a stesku po rodné domovině. Všechny výhody života a práce v Košicích si zájemci přečtou na náborové microsite. Za úspěch prý bude považovat 60–300 nových zaměstnanců. Uvidíme. Neznáme náklady kampaně, ani jaké zatím výsledky přinesla. Ačkoli Jedlo pre ajťákov v lecčem vybočuje z řady, myslím si, že sotva dokáže do Košic přilákat někoho, kdo se tam nenarodil a nemá k městu citový vztah.
Kiwi a drony
Bývalý Skypicker, po rebrandingu již Kiwi.com, na nábor šel úplně jinak. Za okny velkých firem jako AVG nebo NetSuite nechali létat dron s plakátem s nápisem Smart people wanted. „Pokud chcete přilákali chytré lidi, musíte občas udělat něco opravdu hloupého,“ vysvětlují ve svém videu na Facebooku. Nápad dobrý. Drony jsou populární, to víme. Pro svou reklamu je použila například alternativní přepravní společnost Uber nebo Coca-cola. Spíše ale než samotná kampaň bude mít větší dopad šíření videa a tiskové zprávy v médiích. Video má k dnešku (31. 10. 2016) 83 tisíc zhlédnutí a 220 sdílení, což není v lokálním měřítku špatné. O náborovce ale informovala pouze dvě média m-journal.cz a feedit.cz, to naopak není nic úžasného.
Na dvou zmíněných kampaních neříkáme, že takto se to má, nebo nemá dělat. Poukazujeme pouze na stále sílící trend boje o vývojáře a snahu přijít s reklamou, která šokuje.
Jak na to jdeme u nás
Na internetu najdete nespočet článků o tom, kolik procent vývojářů chybí v ČR i EU a jak se bude situace zhoršovat. Na jedné straně stojí programátoři, kteří nežádají jen pohádkové platy, ale i vzrušující práci plnou výzev, dobrodružství a nových podnětů. Na opačném konci barikády vidíme firmy, které se snaží ze všech sil tuhle náročnou partu zaujmout. Nedá se nic dělat, musíme prostě dál vymýšlet nové kampaně, které budou ještě báječnější než ty předtím. Inspiraci můžete najít i u nás.
Pomůžeme vám s kreativním náborem nebo textem samotného inzerátu. I my řešíme nábory vývojářů jak k nám do firmy, tak pro klienty, a za těch několik let už máme solidní zkušenosti. Ovšem pozor, pouze a jenom reklamní kampaň vám automaticky nezaručí nové zaměstnance. Uchazeči se hned v druhé fázi budou zajímat o pracovní podmínky, plat, zaměstnanecké výhody, prostředí a celkovou náladu ve firmě.
Ozvěte se nám, se špetkou magie a fůrou tvrdé práce pro vás vymyslíme náborovou kampaň na míru.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...