Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...

Kreativa je pro mnohé černá skříňka. Na jedné straně vložíte zadání a na druhé vám vypadne klíčový vizuál či videoreklama. Co se v ní děje, je někdy složité jako raketoplán, jindy jednoduché jako kolo. Ale i to kolo trvalo dlouho vymyslet, aby se otáčelo. Následující reportážní záznam z výroby jedné drobné kreativy je pro vás exkluzivním nahlédnutím za naše agenturní dveře.
Na úterní poradě padne rozhodnutí, že potřebujeme najít a přijmout nového PPC specialistu do naší agentury. Marketingové oddělení dostává úkol vymyslet klíčový vizuál, který se při sdílení na sociálních sítích neztratí v záplavě jiných, konkurenčních, zaujme a bude relevantní.
Středa 21:45, Lucie zklamaně zavírá notebook, když se jí nepodařilo online koupit lístky na promítání dokumentu Dancer o fenomenálním baletním tanečníkovi Sergeiovi Poluninovi v Národním divadle. V tu chvíli přichází nečekán, nepozván nápad, kde se zatím neuspořádaně motají slova „svaly“, „nápis PPC na ruce“, „makání a zvedání činek“. Je to jasné. Bude to bicák s popsaný černou fixou a slogan „Makej na PPC u nás“.
Čtvrtek 10:09, Lucie, Eliška, Adela a Lenka během deseti minut proberou vše:
„Néé, to bude hnusný. Zatínající se svaly jsou odporný!“
„Právě, zaujme to, trochu šokuje.“
„Facebook to zakáže, je to nahota. Vyhodnotí to jako bradavky.“
„Co to udělat animované? To bude bezpečné a hezčí.“
„Ne, tím to ztratí autenticitu a efekt nahého těla, která přitahuje pozornost.“
„Kdo má z našich kolegů největší svaly?“
„Jura z Gaussáků!“
„Animace zabere Tomovi mnohem více času, než 4 fotky převedené na GIF.“
„Jdeme do focení, je to rychlé. Když to bude hnusné, půjdeme do animace.“
„A když se nikdo neozve, uděláme druhou fázi s PPCčkařovým sixpackem. V každém packu bude jedna PPC zkratka – ctr, cpc, bid a tak dál.“
Čtvrtek, 10:47: „Juro, pojď se mnou na oběd, potřebuji s tebou něco probrat.“ Ostatní kolegové se chechtají. Jura je zmaten.
Oběd, srká se pho bo v místním vietnamském bistru.
„Juro, potřebujeme nafotit zatínání bicáku, na kterém je černou fixou nápis PPC. Vývojáři v Cognitu na to nemají. Nominuj někoho z Gaussu, kdo má největší svaly.“
Jura myslí na svůj vzor Arnolda Schwarzeneggera a rozpačitě „No, tak asi já…“
Lucie: „Super, jak dojíme, jdeme za Tomem. Bude to na pět minut.“
U grafiků, po snězení pho bo.
„Tome, potřebujeme vyfotit Juru, jak zatíná bicák a pak z toho udělat GIF. Máme i druhou verzi se sixpackem. Jen nevíme, jestli to bude pěkný.“
„Mne se víc líbí ta varianta s bicákem.“
„Nemáte někdo černou fixu?“
„Vezmi tu pro psaní na bílé tabule.“
Jura se toho nebojí a sundavá triko. Muži v kanceláři homofóbně zaboří hlavy do monitorů. Lucie píše písmena PPC na pravý bicák.
Jura se snaží a zatíná na Arnoldovu počest.
Tom dává instrukce:
„Uděláme čtyři fáze zatínání.“
Jura zatíná a Tom tři minuty fotí.
„Juro, hotovo. Díky moc!“
Tom za půl hodiny pošle GIF.
„Holky, pojďte se podívat na svaly.“
„Nee, to není dobrý.“
„Nee, ta animace bude fakt lepší.“
„Hm, máte pravdu, ale je to škoda, pošlu to alespoň jako interní HR hlášení.“
„Tome, sám to vidíš, je to e-e. Mohl bys prosím udělat animaci? Kolik času ti to zabere? Kdy na to budeš mít čas?“
„V pohodě, teď mám prostor. Večer pošlu.“
Tom posílá animaci.
„Tome, ten nápis PPC není vidět, šlo by to modrou? Náš branding v obrázku překáží, pokud tam nepůjde dát, tak ho vypustíme.“
Eliška rozvíjí slogan: „To je jak tetování. Co tak: Máš PPC pod kůží?“
Zralá Lucie znalá prchavosti dobrý nápadů okamžitě zapisuje „Máš PPC pod kůží a makáš na sobě?“
Pátek, 8:06, Tom posílá druhou verzi.
„Možná pro logo a nápis Cognito bude prostor vlevo nahoře.“
Tom posílá třetí verzi.
8:51, „Tome, super! Moc děkuji“.
Pátek, 9:12, Lucie na webu uveřejňuje inzerát na senior PPC specialistu. Publikuje na FB page, nastavuje promování na Brno a okolí a zájmem o PPC a online marketing, a pak Twitteru. Lenka a Eliška sdílí FB post ve všech FB skupinách se zaměřením na online marketing.
Kolegové z Cognito a dalších spřátelených firem v Mind Forge Group sdílí dále. Sněhová koule se valí po zasněžených pláních sociálních sítí a dosah se stále zvyšuje.
Když k nám nastoupí šikovný nebo šikovná PPCčkařka, boucháme šampaňský.
Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...
Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...
Marketing je divoká jízda plná změn, které přicházejí a odcházejí rychleji než nadšení pro nové sociální trendy. Co fungovalo včera, dnes už nemus...