Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...

Poznejte, jak můžete zvýšit atraktivitu svých kampaní v Google AdWords a odlišit se od neznalé konkurence. Nová rozšíření pay-per-click reklam jsou pro to jako stvořená.
Textové Inzeráty AdWords ve výsledcích vyhledávání Google postupně získávají vlivnější pozici. Podklad inzerátů se změnil na výraznější červenou, takže přitahují více pozornosti. Upraveno bylo i celkové rozvržení stránky s výsledky vyhledávání. Prostor s přirozenými výsledky se zúžil a textové reklamy byly posunuty více doleva.
Obr. č. 1: Změna designu výsledků vyhledávání Google.com
U inzerátů přibylo rozšíření reklamy, jako je zobrazení adresy s mapkou, zobrazení telefonu, nebo doplňujících odkazů. Tato rozšíření zvětšují plochu inzerátu a tím i jeho viditelnost. Výraznější jsou také reklamy v obsahové síti. Inzerenti totiž stále častěji využívají nové formáty jako obraz a video.
Nyní už ke konkrétním novinkám, s nimiž si vylepšíte kampaně. Ve správě kampaně přibyla nová záložka Ad extension (v češtině rozšíření reklamy), kde si můžete přidat další řádek s textovými odkazy, telefon a adresu.
Obr. č. 2: Funkce rozšíření reklam v Google AdWords
Odkazy se zobrazí u reklam na prémiových pozicích (tedy y inzeráty v červeném poli nad přirozenými výsledky). K textu inzerátu propagujícího např. wellnes centrum s více službami, můžete připojit i odkazy na saunu, bazén, posilovnu či kosmetiku. Takový inzerát více zaujme, je přesvědčivější a má vyšší míru prokliku. Na stejném principu funguje i další rozšíření o adresu společnosti (s náhledem mapy) a telefonní číslo.
Obr. č. 3: Textové reklamy s rošířením o adresu, telefon a další textové odkazy
Z původních čtyř řádků textu o rozsahu 160 znaků se vylepšené textové reklamy dostaly na poměrně velký prostor. Cena za proklik u rozšířených textových reklam je stejná, jako u klasické verze. Vzhledem k tomu, že rozšířené reklamy často vedou k vyšší míře prokliku, bude cena za proklik i nižší.
Google Adwords nabízí ve své obsahové síti prostor pro obrázkové reklamy na stejném principu jako u textové reklamy. Obrázkové reklamy můžete stejně rychle spravovat a podle efektivity měnit jako u textových reklam. Bannerové reklamy upoutají pozornost více než klasické textové, ale stále platíte jen za opravdu přivedené návštěvníky webu.
Obr. č. 4: Kontextová bannerová reklama v obsahové síti Google
Šikovným pomocníkem při výrobě obrázkových reklam je nástroj Display Ad Builder, který je online k dispozici přímo v rozhraní AdWords. I absolutní grafický laik si může vytvořit banner z předem připravených motivů. Stále však platí, že tento nástroj práci profesionálního grafika nenahradí.
Obr.5: Nástroj na výrobu bannerů v Google AdWords
Český PPC systém Sklik pro měl pro mnohé inzerenty zásadní nedostatek oproti AdWords. Byla to nemožnost zacílení na vybranou geografickou oblast. Inzerenti lokálních služeb v systému Sklik tak bohužel platili i za prokliky od uživatelů, kteří byli na druhé straně republiky a nebyli jejich cílovou skupinou.
Obr. č. 6: Funkce geo-lokačního cílení v Sklik.cz
Na konci srpna tento nedostatek padl a v možnostech dokonce předčil i geo-lokační cílení AdWords. Sklik umožňuje nejen zacílení na zvolenou oblast, ale i na kraje České republiky. Krajové zacílení AdWords zatím neumí.
Společně se spuštěním geo-lokačního zacílení nabízí Sklik rozšíření textového inzerátu na prémiových pozicích o informace z katalogu Firmy.cz, ve kterém má společnost svůj zápis.
Obr. č. 7: Rozšíření textové reklamy v Sklik o náhled mapy a informace s Firmy.cz
Další známkou trendu více zvýrazňovat placenou inzerci je přidání náhledu cílové stránky u reklam na prémiových pozicích. Vedle přirozených výsledků, které měli vždy obrázky náhledů, působí nyní inzeráty „rovnoprávněji“, což by se mělo pozitivně projevit i na jejich míře prokliku.
Obr. č. 8: Náhledy stránek u textových reklam Sklik na prémiových pozicích
Přehled zakončíme praktickou novinkou ze správy PPC kampaní v sociální síti Facebook. Při financování kampaní zde inzerent naráží na drobné překážky jako je platba jen kreditní kartou či přes PayPal. Vedení reklamního účtu je pouze ve vybraných měnách a česká koruna stále chybí.
Ovšem zásadní nepříjemností pro mnohé inzerenty byla absence platebních dokladů. Boje s účetní kvůli chybějícím dokladům za kredit v PPC systému Facebook-u jsou již minulostí. Facebook konečně umožňuje vytisknout faktury za utracené peníze v jeho PPC systému.
Obr. č. 9: Tisk faktur v PPC systému sociální sítě Facebook
Shrnuto a podtrženo, PPC systémy jsou vstříc nejen inzerentům, ale i uživatelům, ze kterých dělají zákazníky. To je pro každého inzerenta PPC reklam dobrá zpráva. Nebuďte jako plno ostatních inzerentů PPC reklam, kteří tato a mnoha další vylepšení nevyužívají. Vsaďte na kvalitního správce PPC kampaní, jehož denní chleba je sledování a praktické využívání novinek.
Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...
Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...
Marketing je divoká jízda plná změn, které přicházejí a odcházejí rychleji než nadšení pro nové sociální trendy. Co fungovalo včera, dnes už nemus...