S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
Co se událo nového v září 2016 v online marketingu?
Září už máme za sebou. Dětem začala škola, listí padá ze stromů a v online marketingu uzrála spousta novinek. Sklizeň byla bohatá nejen na nové služby v AdWords a v Skliku. Facebook nabízí novou certifikaci, Twitter bojuje o uživatele zvýšením počtů znaků v tweetu. A je toho ještě víc. Pojďme se na to společně podívat.
Co je nového v AdWords?
Report Editor pro milovníky grafů
AdWords přináší novou zábavu pro PPCčkáře. Spustil funkci Report Editor (v češtině Editor přehledů). V něm si můžete vytvořit vlastní statistiky, grafy a analýzy s různými údaji a v různé podrobnosti. Zkrátka přesně podle toho, co potřebujete. Získáváte tak další možnost, jak průběžně kontrolovat, jak si vedou vaše kampaně, jestli dosahují cílů, které jste si stanovili atd. Hotový přehled si můžete stáhnout a poslat ho klientovi. S Report Editorem snadno ztratíte přehled o čase, zatímco si budete hrát se statistikami. A kdo si hraje, ten přece nezlobí.
Zabarikádujte si účty, přichází Shop the Look
Určitě už jste si při prohlížení stránek některé blogerky řekli: “Ty jo, ten outfit je skvělý. Kde to koupím?” Protože spolupráce blogerů a obchodů je čím dál užší, Google na tuto situaci reaguje a všem beznadějným hledačům módy i e-shopům s oblečením svítá na lepší časy. Google oznámil, že momentálně testuje službu Shop the Look na americkém trhu. Při hledání módní inspirace v obrázcích na Googlu vám služba Shop the Look nabídne stejné nebo podobné módní kousky, jako má modelka na fotce. Funkce je zatím primárně určena pro mobilní zařízení. Americké shopaholičky jásají a módní obchody si mnou ruce.
Zdroj: Google Inside AdWords
Remarketing napříč zařízeními
Poslední záříjovou AdWords novinkou je cross-device remarketing. Již brzy budete moci oslovit jednoho potencionálního zákazníka napříč různými zařízeními s jednou remarketingovou kampaní. Představte si, že si Honza ráno prohlédne vaši nabídku v tramvaji cestou do práce. Vy se mu odpoledne připomenete reklamou na jeho notebooku a ještě jednou večer na tabletu, na němž se proklikne do vašeho obchodu a nakoupí. Takový malý marketingový stalking, na který jsme všichni toužebně čekali. Cross-device remarketing funguje logicky pouze u uživatelů přihlášených k uživatelskému účtu Google. Na jeho spuštění u nás si ještě chvíli počkáme, ale snad to nebude dlouho trvat.
Zdroj: Marketing Land
Jaké novinky přinesl Sklik?
Jedna peněženka pro všechny služby Sklik
Sklik sjednotil peněženku pro všechny služby k jednomu účtu. Nemusíte tak už hlídat několik rozpočtů, ale kouknete a víte, na čem jste. Na druhou stranu vám to může ztížit odhad, za jak dlouho bude potřeba dobít kredit. Na to, abyste se neocitli na suchu, doporučuje Sklik nastavit si emailová upozornění před vyčerpáním kreditu.
Firstlook – ještě více zákazníků z obsahové sítě
Zhruba od půlky září si díky službě Firstlook můžete zvýšit imprese v rámci reklamního prostoru na Seznamu. Pokud nabídnete dostatečně vysokou nabídku, můžete přeskočit i reklamu v garantovaném prostoru prodávaném na přímo, kam jste dříve neměli možnost se dostat. Díky tomu oslovíte zákazníky, kteří jsou pro vás nejzajímavější, a to všechno bez zbytečných ztrát. Firstlook si nemůžete nijak zapnout, aktivuje se sám na základě SSP a ceny za proklik přepočítané na cenu za tísíc zobrazení.
Zdroj: Sklik.cz Blog
Dynamický retargeting konečně i na Seznamu
Měsíc zakončil Sklik spuštěním dynamického retargetingu. Nyní můžete účinně cílit na návštěvníky, kteří si zboží prohlíželi, ale nenakoupili, nejen na partnerské síti Google, ale i Sklik. Není potřeba zadávat žádné speciální retargetingové podmínky ani upravovat retargetingový kód, vše si systém vytáhne z dat sám. Díky tomu nemusíte ani vytvářet nové reklamy nebo bannery, stačí vám zadat retargetingová publika.
Novinky ze světa sociálních sítí
Nový certifikát pro Facebook kouzelníky
Na dlouhé zimní večery si Facebook pro všechny online markeťáky připravil Blueprint certifikát. Stanete-li se držitelem tohoto certifikátu, potvrdíte své pokročilé znalosti Facebookových služeb a Facebook vám dává právo vychloubat se s ním kdekoli uznáte za vhodné. Vybrat si můžete ze dvou typů certifikátu – Facebook Certified Planning Professional a Facebook Certified Buying Professional. Plannig Professional všem jasně řekne, že umíte naplánovat úspěšnou FB kampaň, Buing Professional zase, že umíte vytvořit a nakoupit FB reklamy s maximálním dopadem. Testy probíhají online a každý certifikát má platnost 12 měsíců.
Víc znaků = víc tweetování
Twitter už nepočítá do tweetu @jména uživatelů při odpovědi a https://t.co/přílohy. I když #limit140znaku zůstává, #twitterrevoluce je tady.*
* A tenhle odstavec má přesně 140 znaků.
A co ještě?
Propadák jménem IKEA e-shop
Na začátku září IKEA s velkou pompou spustila e-shop. Když jim to tak dlouho trvalo, možná s tím mohli ještě chvilku počkat, aby to nedopadlo tak, jak to dopadlo. Když totiž potřebujete na nákup v e-shopu návod, není to asi tak úplně v pohodě... Vítej v 21. století, IKEO.
Po Brexitu přichází Bradxit
Nejen světem online marketingu zahýbala zpráva o rozchodu Angeliny Jolie a Brada Pitta. Mnohé ženy, a v některých případech i muži, jásaly, jiné plakaly a třeba letecká společnost Norwegian z toho vytěžila skvělou reklamu. Dobrá práce!
Zdroj: Facebook
Pokud chcete vyzkoušet dynamický retargeting v Skliku, Firstlook na obsahové síti Seznam a reporty se statistikami z AdWords Report Editoru vyzkoušet i na svých kampaních, pokud nechcete, aby váš e-shop dopadl stejně jako ten od IKEA, nebo chcete stejně skvělou kreativu á la Bradxit, ozvěte se nám.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...