S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
Co se událo nového v říjnu 2016 v online marketingu?
Říjen utekl jako voda a my jsme tu s další várkou novinek z online marketingu. A že jich bylo opravdu požehnaně. Facebook spustil spoustu nových služeb, Twitter je na prodej a v T-Systems vyrukovali s originální náborovou kampaní. Připraveni? Pojďme na to!
Co je nového na Facebooku?
Ještě lepší propagace brandu s Facebook Canvas
Facebook se spuštěním Canvas pro vytváření kreativních reklam letos v únoru zabodoval. A neustále ho vylepšuje. Třeba přidáním nových možností, jak optimalizovat kampaně. K původní optimalizaci na prokliky a konverze přibylo ještě povědomí o značce (Brand Awareness), zhlédnutí videa (Video Views) a vyvolání zájmu o příspěvek stránky (Page Post Engagement). Dále nabídne zjednodušený retargeting a lepší analytiku díky novým možnostem měřit, jak si vedou vaše videa, fotky nebo buttony. Zaujmout chce i menší inzerenty. Proto bude tvorba reklam jednodušší a nově si budete moci vybrat z nabídky šablon
Facebook i v práci? Žádný problém
Sdílet videa s roztomilými koťátky a lajkovat kamarádům fotky v pracovní době bohužel stále nemůžete. Facebook Workplace však přináší do firem sociální síť, která vám umožní sdílet s kolegy pracovní úspěchy i nové nápady pro zlepšení projektu. Workplace vypadá na první pohled stejně jako váš osobní profil. Navíc má ale stránku s analytickými grafy a funkcemi. Zadarmo to na rozdíl od veřejné sociální sítě není, zaplatíte 1–3 $ na osobu. Čím víc vás ve firmě je, tím to máte levnější. Pokud tedy nejste nezisková organizace nebo vzdělávací instituce.
Zdroj: Newsfeed
Blešák na Facebooku
Vyfotit. Popsat. Prodat. Takhle jednoduše funguje Facebook Marketplace. Uživateli oblíbené prodeje v zájmových skupinách se nyní přesunují sem. Oproti známým internetovým bazarům má Marketplace velkou výhodu v tom, že nejednáte s anonymním prodejcem. Inzerát se totiž automaticky napojuje na váš profil. Hned pár dní po spuštění se však objevily nabídky na koupi zbraní, drog a dokonce i dětí. S touto komplikací Facebook rozhodně nepočítal, ale vyřešil ji poměrně rychle. Nežádoucí inzeráty smazal a zavedl možnost nahlášení nevhodného inzerátu. Jestli se v zemích, kde aplikaci testoval, našlo tolik vtipálků nebo byly všechny inzeráty myšleny vážně, si můžeme jenom domýšlet.
Zdroj: Marketing Journal, Tyinternety
Využijte plánovač kampaní
Odhalte potenciál vašich reklam, optimalizujte jejich výkon a sdílejte mediální plán s klienty nebo kolegy. To všechno v jedné aplikaci – ve Facebook Campaign Planner. Své kampaně na Facebooku a Instagramu si díky němu teď můžete opravdu vyšperkovat. Do mediálního plánu máte možnost přidat informace o cílovém publiku a rozpočtu, srovnávat mezi sebou několik jeho verzí a zjistit, která z nich je nejlepší, nebo ho poslat klientovi či kolegům. Jak na to vám poradí na Newsfeed.
Doporučení, události v okolí a nová tlačítka
Facebook přináší svým uživatelům stále nová a nová vylepšení. Těmi posledními jsou zatím doporučení, události v okolí a nová CTA tlačítka.
Doporučení fungují jednoduše. Často se sdílené zážitky uživatelů váží k určitým podnikům. Nyní si můžete zapnout funkci doporučení a nechat si zobrazit i odkaz na podnik, jeho hodnocení a adresu.
Zdroj: Marketing Journal
Hledáte program na dnešní večer? Stačí vám kouknout na Facebook. Najde vám události, kterých se plánují zúčastnit vaši přátelé nebo na nichž jste v minulosti sami byli.
Zdroj: Marketing Journal
Každý obchodník ví, že call to action je důležitá součást prodejního procesu. Facebook nabízí čtyři nová tlačítka – Objednat jídlo, Zažádat o schůzku, Dostat nabídku a Získat vstupenku.
Zdroj: Marketing Journal
Jaké novinky přinesl Adwords a Sklik?
Mobily a desktop na Googlu pěkně zvlášť
Google ohlásil, že definitivně oddělí desktopový a mobilní index. Co to znamená? Že se stránky určené pro počítače a mobily budou hodnotit zvlášť. A navrch budou mít ty mobilní. Do praxe by tato změna měla přijít někdy v první čtvrtletí 2017.
Větší logo u dynamického retargetingu v Skliku
Sklik vylaďuje služby dynamického retargetingu. Na základě zpětné vazby od uživatelů upravil velikost loga zobrazovaného v šablonách dynamického retargetingu. Aby se vám větší logo v reklamách zobrazovalo, musíte se řídit stanovenými pravidly.
Zdroj: Sklik Blog
A to není všechno
Twitter na prodej! Kupte si Twitter!
Pokud máte pár milionů nazbyt, můžete si koupit Twitter. Teda přesněji řečeno, mohli jste. Na začátku října Twitter oznámil, že hledá nového investora. Největší souboj se předpokládá mezi Saleforce a Google, ale ve hře je prý i Walt Disney. Odhadovaná cena Twitteru je 20 miliard dolarů a uvidíme, kdo to nakonec celé vyhraje. Vědět víc bychom měli už během pár dní.
Konec Serpa nejen v Čechách
Český nástroj pro analýzu konkurence v PPC a SEO končí. Důvodem je zejména to, že Google začal clusterovat statistiky hledanosti a přitvrdil v ochraně proti získávání výsledků vyhledávání. To a vysoké náklady na provoz byly hřebíčky do Serpo rakve. Svou činnost Serpo definitivně ukončí 15. listopadu. Do té doby máte čas stáhnout si všechny statistiky.
Špinarův ochod z Googlu a ocenění pro Czechitas
David Špinar ohlásil 14. října na Twitteru svůj odchod z Googlu. Jeho kroky míří do Mitonu, kde bude působit jako nově jmenovaný CEO.
Dita Přikrylová, jedna ze zakladatelek Czechitas, získala od Evropského parlamentu prestižní Cenu evropského občana. Gratulujeme!
Halušky pro ajťáky, ajťáci pro Slovensko
Kampaň Jedlo pre ajťákov minula letošní podzim jenom málokoho. O to větší překvapení bylo, když se z ní vyklubala náborovka pro slovenský T-Systems. Každý šestý ajťák v Česku je Slovák a v jejich rodné zemi je jich tím pádem nedostatek. T-Systems pod falešnou identitou nové cateringové firmy rozvezl v Praze a Brně 1 000 obědů zdarma. Po otevření jste v krabičce našli nejen oběd, ale i inzerát na nabídku práce pro T-Systems v Košicích. Kampaň prý byla velmi úspěšná, kolik ajťáků ale nabídku T-Systems přijme, se bohužel nejspíš nedozvíme.
Více o této a dalších originálních náborových kampaní si můžete přečíst v článku Jak ulovit vývojáře.
Zdroj: Twitter
Pokud chcete vyzkoušet reklamy z Facebook Canvas i na svých kampaních nebo si je naplánovat s Facebook Campaign Planner, pokud nechcete zaspat dobu a stát se na Google neviditelní nebo jestli chcete stejně skvělou kreativu jako měl T-Systems, ozvěte se nám.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...