S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
15 slov, která v marketingové komunikaci nepoužívejte
Tento jedinečný článek si zaručeně zamilujete. Tyto 100% účinné rady, jak vydělat, si prostě musíte přečíst! Ještě vás první dvě věty neodradily? Tak to máte výdrž, my v Cognitu už bychom z nich dávno měli osypky.
A aby se nikdo nemusel osypávat ani z vašich textů, dali jsme dohromady slova, která se nevyplatí používat v marketingové komunikaci a v reklamních textech, a to včetně newsletterů, kde je bohužel často jako zákazníci sami nacházíme.
Na „zakázaný“ seznam jsme tato slova zařadili z několika prostých důvodů, a to buď proto, že jsou manipulativní, zavádějící, jde o klišé nebo je s velkou pravděpodobností filtrují e-mailové schránky, tedy že případný newsletter s podobným obsahem vyhodnotí jako spam.
Jaká slova to jsou a proč byste je měli ze svých textů okamžitě vyškrtnout?
Koupit – Tohle jste určitě mezi prvními slovy nečekali, že? Jenže slovo koupit prostě ne. Zákazník ví, že si u vás může něco koupit. Zajímá ho ale, proč a co z toho bude mít. Lidi nechtějí nakupovat, tedy utrácet své těžce vydělané peníze. Chtějí si zlepšovat život, dělat radost sobě nebo druhým.
Zaručený – Opravdu to můžete zaručit? Vážně? Nebo ne? Tak to tam nepište.
100% účinný – Stoprocentně nefungují ani antibiotika. V Cognitu nás nenapadlo nic, co bychom mohli označit za 100% účinné, tak prosíme, abyste tímto už zákazníky neklamali.
Vydělávej – Zisk a výdělek jsou něco jiného. Pokud nenabízíte pracovní místo, těžko u vás může adresát „vydělávat“. A jako výdělek se už vůbec nedá označit například cashback. A právě cashbackové společnosti tento termín rády používají. „Výdělek“ můžete nabízet tak maximálně v pracovním inzerátu, a i tak by se hodilo pro zachování seriózního tónu komunikace spíše slovo „mzda“.
Dárek zdarma – Tohle je hodně oblíbené, my víme. A často to dokonce i funguje. Jenže nic jako dárek zdarma neexistuje. Dárek už ze své podstaty totiž zdarma je, když přece dostanete od někoho k Vánocům sadu skleniček, taky mu za ni neplatíte. Takže zákazník dostane buď „produkt zdarma“, nebo „dárek“. Ne dárek zdarma.
Zhubněte – Jak můžete vědět, že adresát e-mailu skutečně trpí nadváhou a že mu lékař doporučuje nějaké to kilo ze zdravotních důvodů shodit? Zvlášť v dnešní době, kdy veřejnost striktně odsuzuje bodyshaming v reklamě. Shazovat kila by měl doporučovat odborník kvůli zdraví, ne markeťák kvůli prodejům.
Urgentní – Urgentní e-maily patří do osobní komunikace. Pokud posíláte reklamní newsletter, nejspíše to urgentní sdělení nebude. Neplýtvejte tímto slovem.
Prosíme, čtěte – Tohle spadá do stejné kategorie jako „urgentní“. Navíc to, mezi námi, působí dost zoufale a podbízivě. A to asi nechcete…
Vyhráli jste! – Pokud skutečně posíláte e-mail člověku, který u vás něco vyhrál, posíláte jej mu adresně a ne v podobě newsletteru. Celá vaše databáze nashromážděných kontaktů nejspíš nic nevyhrála, tak pište pravdu.
Musíte – Adresát nic nemusí. Oprávněná výjimka však může být, když tohle slovo používáte s nadsázkou, například: „5 novinek, o kterých musíte vědět!“.
Jedinečný – tohle slovo není samo o sobě špatné, jen se s ním v marketingu natolik plýtvá, že na slovu „jedinečný“ není jedinečného už nic.
Investice – slovo investice používejte, pokud nabízíte skutečnou investici. Jestli rozesíláte hromadné e-maily o cenných papírech, slovo investice je namístě, pokud však prodáváte spotřební věci nebo prostě cokoliv, co vložené peníze nejen že nezúročí, ale ani nezachovají jejich hodnotu, na pojem „investice“ zapomeňte…
Zázrak – slovo „zázrak“ přestalo být zázračné v momentě, kdy na obrazovky vlezl Horst Fuchs se svými „zázraky“ nabízenými za desetinásobek výrobní ceny. Jestli nechcete působit jako prodejci nekvalitních hrnců, „zázrak“ v komunikaci nepoužívejte.
Nikdy – tohle slovo často e-mailové schránky vyhodnocují jako spam. Navíc působí velmi negativním dojmem, jako byste adresátovi něco zakazovali.
Marketing – lidi jsou na tohle slovo alergičtí. I když ani často neví, co vše tento pojem obsahuje. Stejně tak „reklama“. Zákaz těchto slov samozřejmě neplatí v případě, pokud mluvíte k lidem z oboru a tématem celého e-mailu je právě marketing nebo reklama, ale znáte to o těch výjimkách potvrzující pravidla, že?
Přistihli jste se při čtení tohoto článku, že některá zmíněná slova ve svých reklamních sděleních používáte víc, než je zdrávo? Napište nám na marketing@cognito.cz. Víme, jak na to.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...