Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...

Titulky na začátku a na konci filmu, reklamní předěly mezi pořady v televizi nebo animované bannery na internetu. To vše a mnohem více dokáže motion grafika. Setkáváme se s ní každý den. Jak ji ale využít při propagaci vaší firmy či produktu?
Na scénu přichází subžánr motion grafiky, tzv. explainer video. Jde o efektivní způsob představení čehokoliv, co chcete potenciálním zákazníkům nabídnout. Video často nepřesahuje minutu a půl stopáže. Tento časový úsek vám zaručí, že ho divák zhlédne až do konce. Je přece jen pohodlnější kliknout na ikonku „play“, než pročítat sáhodlouhé texty.
Chcete vědět, jak vytvořit dobré video? Mám pro vás pár tipů.
Je zásadní zaujmout hned na začátku. Není úplně jednoduché popsat náplň společnosti či produkt v takto krátkém čase, proto si můžete pomoci příběhem. Video tak dostane určitou strukturu, je pro diváka zajímavější a on se vydrží dívat až do konce. Musí si však tempo a svižnost udržet po celou dobu.
Prvním krokem je sepsání scénáře, který si poté rozkreslíte do storyboardu. Jednoduše řečeno vytvoříte obrázky jednotlivých scén, ze kterých si animátor i klient dokáží jednotlivé záběry mnohem lépe představit. Odhalíte tak zároveň špatné záběrování (např. střih přes osu), časování nebo celkový počet záběrů.
Aby video plně zaujalo, musí být vizuálně kvalitně zpracované. Ať už jde o samotnou animaci objektů nebo grafické zpracování. Důležitým aspektem je napojení na firemní brand – barvy, font a další prvky vizuální identity, vše musí hezky zapadat.
Na výběr máte z několika druhů animace ovlivňujících celkový výsledek – jak náročnost výroby, tak vizuální stránku. Zde jsou uvedené některé příklady:
2D animace – klasická animace, kterou známe z večerníčků, akorát místo plošek a kreslení fází využijeme Adobe Photoshop nebo Adobe Illustrator a následnou práci v Adobe After Effect.
2,5D animace – ve filmu to znamená např. animování poloreliéfní loutky, u explainer videa je to kombinace reálných nebo nakreslených 3D předmětů vsazených do 2D prostředí.
3D animace – Shrek, Hledá se Nemo a další animáky. Princip u explaineru je stejný – spousta práce s modelováním, ještě více času s renderováním, ale výsledky stojí většinou zato.
Stop-motion – animace s reálnými předměty. Ty jsou nasnímány tak, aby po složení snímků za sebe vytvořily iluzi pohybu. Výhodou je, že jde vymyslet a vytvořit opravdu cokoliv.
Zvuk dokreslí atmosféru
Nedílnou součástí každého explainer videa je zvuková stránka. I přesto, že člověk vnímá svoje okolí z velké části zrakem, můžete pomocí zvuku a doprovodného komentáře navodit takovou atmosféru, jakou potřebujete. Ať už jde o hudbu, ruchy nebo voiceover, jejich výrobu není dobré podcenit.
Voiceover by měl vždy namlouvat zkušený moderátor. U hudby si zase dejte pozor na to, aby příliš nerušila a korespondovala s plynulostí děje.
Jednoznačné výhody
Výhody těchto videí už jsou jistě zřejmé. Pokud se naplní všechny tři základní atributy dobrého explaineru, čeká na diváka zábavné dynamické video, které mu během minuty vysvětlí vše, co ho zajímá, aniž by musel číst dlouhé nudné články a proklikávat se spoustou odkazů. Získáte jeho pozornost a nehrozí, že o danou věc brzy ztratí zájem.
Načerpejte inspiraci
Závěrem ještě trocha inspirace. Na internetu najdete spousty a spousty kvalitních stránek zabývající se motion grafikou. Sledovat je pravidelně by zabralo celé dny. Prozradím vám proto svých pět nejoblíbenějších:
Vimeo – oproti YouTube obsahuje mnohem více kvalitních videí i tutoriálů.
https://vimeo.com/
Behance – zřejmě největší kreativní komunita na internetu. Najdete tady velké množství komerční i umělecké motion grafiky.
https://www.behance.net/
From up north – spousta zajímavé motion i statické grafiky. Co víc si přát?
http://www.fromupnorth.com/
Inspiration Grid – další stránky věnované jak motion, tak statické grafice.
http://theinspirationgrid.com/
Motiongrapher – jak už napovídá samotný název, najdete zde množství krásných a kvalitních videí.
http://motionographer.com/
Rádi připravíme poutavé video i vám, ozvěte se nám!
Digitální agentura Cognito.cz uvádí na trh pokročilý rezervační systém WediLiv, vyvinutý speciálně pro pořadatele svateb a dalších společenských a...
Zatímco o významu poměru čísel 90:60:90 pro vývoj lidstva pochybuje málokdo, skutečnost, že život, vesmír a vůbec řídí konstanty jako 9.81, 6.674 ...
Marketing je divoká jízda plná změn, které přicházejí a odcházejí rychleji než nadšení pro nové sociální trendy. Co fungovalo včera, dnes už nemus...