S rostoucí popularitou projektu se pojí narůstající návštěvnost, do hry začínají vstupovat různé analytické nástroje, sám Google navštěvuje web ča...
...a umělci nebudou mít co žrát! AI posouvá hranice tvorby aneb pár postřehů z Adobe MAX Sneaks
Napíšu „kosmonaut na jednorožci", a o několik vteřin později mám hotový obrázek. Může být realistický, malovaný akvarelem nebo tvořený ve stylu obrazů Van Gogha. S modely strojového učení vytvářející vizuály na základě textového zadání jako jsou DALL-E, Stable Diffusion nebo Midjourney se v poslední době roztrhl pytel. Není tedy divu, že vzhledem k dlouhodobému zájmu společnosti Adobe o využití AI k usnadnění kreativního workflow bylo i letos toto téma jedním z hlavních bodů programu konference Adobe MAX.
Článek pro vás nadatlila art directorka Cognito Petra Kašparová
Za tři odpoledne jsme si na říjnové konferenci Adobe Max mohli vybrat z více jak 200 přednášek a workshopů: od návodů pro nováčky, jak pracovat s InDesignem, přes přednášku grafického designéra Aarona Draplina o vděčnosti, až po inspirativní ukázky práce s barvami od designéra Zipenga Zhu.
Highlightem pro nás byla rozhodně konference Sneaks neboli Sneak Peek událost, ve které zástupci Adobe týmů představují několik vyvíjených funkcí. A v době, kdy je veřejnost ohromena obrazy kosmonautů na jednorožcích, bylo důležité, aby Adobe přišlo s něčím úměrně oslňujícím. I přesto, že umělecké výkony umělé inteligence nejsou ani zdaleka dokonalé a jednorožci se tu a tam vloudí pátá noha nebo druhý roh, technologie dělá pokroky a Adobe si nemůže dovolit zůstat pozadu.
Hlavním cílem je využít AI k rozšiřování tvůrčího vyjádření a usnadňovat cestu od nápadu k realizaci. Tato myšlenka zaznívala i z úst samotného Adobe. „Chceme AI postavit do role asistenta, který umělcům urychlí procesy a umožní jim posouvat hranice kreativity; asistenta, který také umožní neprofesionálním designérům tvořit bez nutnosti vlastnit příručku „Creative Cloud for Dummies“, řekl Scott Belsky, Chief Product Officer a výkonný viceprezident Creative Cloudu.
Možnosti se tedy nerozšiřují jen pro designéry samotné, ale i pro laiky. Na MAX konferenci Belsky ukázal příklad využití AI pro generování připravených šablon a tvorbu unikátních textových elementů pomocí textového zadání.
Při již zmíněné Sneaks pak Adobe představilo nově vyvíjené funkce pro designéry; vybrali jsme přehled funkcí, které nás zaujaly.
Beyond the Seen
Technologie využívá umělou inteligenci k rozšíření hranic 2D obrázků, které promění ve 3D scény. Generátor obrazu vezme fotografii a vytvoří 360 stupňové sférické panorama kolem fotoaparátu. Využívá strojového učení k tvorbě věrohodného prostředí. Umožňuje také měnit úhel pohledu, pohyb kamery nebo přidat objekt.
Clever Composites
Technologie využívá AI k rychlému kombinování obrázků, což by usnadnilo proces vyřezávání objektů a ručního dotváření světla, velikosti a barev. Stačí kliknout na tlačítko „Auto Compose”. Funkce dokáže také vygenerovat stíny objektů na základě osvětlení pozadí. Alternativně se dají použít nástroje „Auto Scale” a „Přidat stín”, pokud chceme mít nad procesem kontrolu.
All of Me
Ořezávání obrázků je snadné, co ale opačně? AI dokreslí chybějící části obrazu a umožní ho tak rozšiřovat. Také dokáže snadno odstranit nežádoucí objekty nebo upravit oblečení – prodloužit sukni nebo odstranit kabelku.
Blink
Nástroj pro video editace, které umožní uživatelům provádět změny stejně lehce, jako kdyby dělali změny ve Word dokumentu. Blink analyzuje obraz a audio, ze kterého vytvoří editovatelný skript. To vše ve webovém prohlížeči.
Instant Add
Umožňuje editovat video a přidávat VFX efekty v postprodukci. Uživatel jednoduše zvolí element ve videu pro umístění textu nebo grafiky.
Magnetický text
Technologie využívá modely detekce objektů a umožní tak sloučit tvary (dokonce i ručně kreslenou kaligrafii) s textem a dát jim stejný vzhled.
Vector Edge
Designér může s tímto nástrojem zobrazit a editovat a 2D designy ve 3D prostředí. Nástroj pomůže snadno umístit například vektorové logo na hrnek nebo rollup do místnosti, přičemž zachovává velikostní poměry.
Zdroje obrázků: Adobe Max
Nadchli jste se pro prezentované novinky stejně jako my v Cognitu? Pokud vás nové Adobe nástroje zaujaly natolik, že jste dostali chuť zhlédnout celé video, najdete ho tu.
Co si dále přečíst
Rok se s rokem sešel a v pražském Cubexu se konal další ročník konference Brand Management. Loňský rok se nesl v duchu ekonometrie, dat a Les Bine...
Do marketingového klubu Cognito přestoupili dva hvězdní hráči – Martin Veselský a Simona Matúšková. Žluto-modrý dres oblékají od konce srpna a ryc...