Úspěšný digitální start nováčka HerbsLife
HerbsLife / 2021
Do Vánoc milion. S HerbsLife jsme e‑shop rozjeli úspěšně
HerbsLife, společnost prodávající bylinky, koření a zdravou výživu, se v létě roku 2021 rozhodla vstoupit do online světa se svým novým e‑shopem. A jako partnery pro svoji premiéru v digitálním prostředí si vybrala právě nás.
Chcete vidět, jak v Cognitu umíme rozjet úplně nového hráče na trhu, dostat ho do povědomí lidí a zajistit vysoké prodeje ještě v aktuální vánoční sezoně?
Výzva: Dostat na trh neznámou značku
Slavnostně spustíte e‑shop a čekáte jeden nákup za druhým… Jenže ono nic. Je to stejné, jako když zasadíte semínko a chcete plody. Budete čekat, jestli náhodou nezaprší? Ne. Je potřeba o klíčící rostlinu pečovat…
V HerbsLife měli jasný požadavek: Začít co nejdříve prodávat a do konce roku generovat 15 objednávek denně.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o úplně nový e-shop, museli jsme začít od nuly. HerbsLife nám svěřili založení účtů, nastavení měřících kódů, přípravu strategií digitálních kampaní, vytvoření vizuálu pro všechny platformy…
Tady máte logo… A tvořte!
Pro nastartování digitální komunikace jsme od klienta obdrželi pouze logo. Na nás bylo dát dohromady vizuální identitu značky a definovat klíčová sdělení. U nové značky je potřeba myslet na to, že nemá žádné social proof, a proto je nutné komunikaci založit na konkurenčních výhodách, které motivují k nákupu.
Hlavní cíl? Prodeje
A tak jsme se vrhli na přípravu strategie digitálních kampaní. Při zavádění neznámé značky s potřebou generovat obrat co nejdříve byla strategie jasná – být vidět všude, získat co nejvíce dat a začít brzo optimalizovat na konverze. Celý rozpočet jsme s kapkou risku vložili pouze do výkonnostních kampaní, na úkor těch brandových. Spustili jsme akviziční i remarketingové kampaně, nejprve statické a po několika týdnech dynamické.
Risk se vyplatil
Cíl to byl ambiciózní, ale už po měsíci a půl jsme dokázali prodeje posunout na 15 objednávek denně. A za další 4 týdny to bylo přes 25.
Jde do tuhého, přichází vrchol sezony – Vánoce
Vrchol sezony jsme (stejně jako u většiny e-commerce projektů) očekávali mezi 45. – 48. týdnem. Komunikaci jsme zaměřili na aktuální témata spojená s produkty – posílení imunity na podzim, kvalitní suroviny do cukroví, voňavé koření na Vánoce. Pravidelně jsme monitorovali trendy a analyzovali konkurenci. Kromě správy kampaní jsme připravili komunikační plán a publikovali obsah na sociálních sítích.
Sklidili jsme (sušené) ovoce
Od spuštění první kampaně uplynuly 4 hektické měsíce, z toho 2 byly vrcholem sezony.
Za tu dobu se nám podařilo:
- Vytvořit vizuální identitu a komunikaci značky v onlinu
- Dostat se na 15 objednávek denně během dvou měsíců, na 25 za tři měsíce
- Zdvojnásobit obrat v sezoně oproti předchozím měsícům (při stejných nákladech)
- Dostat se v sezoně na PNO pod 16 %
- Před Štědrým dnem překročit 1 000 000 Kč v tržbách
Po Vánocích ticho po pěšině? Ani omylem! Jdeme budovat značku
I přestože je vánoční sezóna minulostí, výkon e-shopu neustále roste. Můžeme konstatovat, že úspěšný výkonnostní start máme s HerbsLife za sebou a nastává čas také šlápnout do budování povědomí o značce a do optimalizace webu.
Náš tým
Chcete vědět, kdo je za Cognito pod kampaněmi podepsaný? Scrollujte níže!
Projektové řízení: Jan Špičák
Digitální kampaně: Michaela Luňáčková, Eva Čalkovská a Štěpán Kökény
Kreativa: Martina Jelínková a Petra Kašparová
Jste na tom stejně jako HerbsLife? Rozjeli jste e-shop, ale objednávky ne a ne naskakovat? Dejte nám vědět na marketing@cognito.cz, mrkneme se na to!
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.