T-mobile: copywriting nového webu
T-Mobile Czech Republic a.s. / 2012
Na počátku roku 2011 bezmála 2000 stránek a řadu další textů ukrytých v modulech rozhraní pro správu Můj T-Mobile
Napsali jsme texty pro novou verzi webového portálu společnosti T-Mobile a ve spolupráci se zadavatelem připravili jeho novou strukturu. Veškerý obsah, na jehož tvorbě pracovali nejen naši copywriteři, ale také editoři a designéři, jsme následně přenesli do publikační platformy zadavatele.
Zadání
Na Tři krále roku 2011 čelil webový portál společnosti T-Mobile náporu statisíců uživatelů stejně neohroženě jako v letech předchozích. Neustálé rozšiřování nabízených služeb, změny v legislativě a příval nových hlasových i datových zařízení si však vybral krutou daň na jeho přehlednosti a srozumitelnosti obsahu. Zahájení vývoje nové verze portálu, zahrnující celkovou změnu vzhledu, obsahu i funkcionality, tak bylo nezbytným a dlouho očekávaným krokem.
Jednotlivé části projektu vývoje nového portálu byly rozděleny mezi několik dodavatelů, přičemž naši agentuře byla svěřena úprava veškerého obsahu, jeho následné vysázení do publikační platformy a vývoj dvou klíčových portletů zajišťujících správnou funkcionalitu katalogu služeb a přehledu tarifů.
Řešení
Webový portál T-Mobile obsahoval na počátku roku 2011 bezmála 2000 stránek a řadu další textů ukrytých v modulech rozhraní pro správu Můj T-Mobile, notifikačních SMS a e-mailech. Veškerý obsah bylo nejprve nutno roztřídit a staré stránky přiřadit k jejich budoucím verzím v nové, přehlednější a štíhlejší struktuře. Následně se naši copywriteři pustili do nelehkého úkolu sepsání více než 1000 stránek o jednotlivých službách, tarifech i zvýhodněních a veškerých servisních textů do administračního rozhraní Můj T-Mobile.
Na psaní textů a úpravách struktury jsme strávili 2000 hodin a to ve dne, v noci, o víkendech, svátcích, dovolených, v kancelářích, doma, u moře, na horách i na cestách. Dalších 2000 hodin plných radosti a lásky jsme si pak užili při nasazování textů do nového designu, jeho úpravách a grafických pracích potřebných pro zajištění kompaktního vzhledu portálu.
Při psaní textů jsme dbali především na stručnost, výstižnost a udržení jednotného, výrazně přátelštějšího komunikačního stylu.
Nový webový portál T-Mobile byl spuštěn 27. června 2012 a navzdory některým dětským nemocem, jež logicky provází velké projekty, byl pozitivně přijat jak uživateli tak i odbornou veřejností, což dokazuje i zisk prvního místa v oborovém žebříčku soutěže WebTop100.
Osoby a obsazení
Analýza a řízení projektu, vytváření nové struktury, psaní textů, jejich korektury i sázení do publikačního systému a grafické úpravy byly celý rok denním chlebem více než desítky kolegů, kteří byli natolik šílení, aby se do projektu pustili.
Copywriteři
- Jan Janča
- Michala Gregorová
- Michal Filípek
- Jaroslav Pilný
Korektoři
- Kateřina Fialková
- Petra Krupová
Editoři
- Zdeněk Mikš
- Martin Bíza
- Marek Patočka
- Hubert Jašek
Designéři
- Petr Kašpar
- Jan Vavruša
Projektoví manageři
- Martin Svoboda
- Jan Janča
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.