Nová vizuální identita pro Chytrou lékárnu
Chytrá lékárna / 2023
Jak jsme pro Chytrou lékárnu vytvořili nový plášť
Chytrá lékárna + Cognito = srdeční záležitost
Nejsme přelétaví. ONS není nic pro nás, a proto nás u srdíčka hřeje dlouhodobá spolupráce s Chytrou lékárnou. TLDR – sdílíme spolu jednu budovu, v roce 2020 jsme spustili e-shop na míru, v roce 2021 jsme spolupráci rozšířili o marketingové aktivity, v roce 2022 začali rozhovory o významném kroku v životě značky, redesignu… A po několika měsících práce jsme v červnu 2023 představili světu novou Chytrou lékárnu.
Rebranding musí dávat smysl. Vždycky
O rebrandingu nerozhodnete na jedné hodinové schůzce. Je to strategický krok, který vás ovlivní na několik následujících let. (Věděli jste, že až 55 % prvního dojmu u zákazníka tvoří vizuální složka?) Musíte vědět, proč ho děláte, nezakládat ho na subjektivní potřebě nějaké změny. Díky tomu byste mohli během pár okamžiků přijít o vše, co jste za poslední roky se svoji značkou vybudovali (sounds like X, right?). V případě Chytré lékárny se o náhlé pohnutí mysli nejednalo.
„Rosteme v offlinu i v onlinu a je potřeba držet krok ve všech směrech. Sjednocení a především modernizace vizuální identity tak byla pro růst Chytré lékárny nezbytností, poslední brand manuál jsme měli z roku založení lékárny.“
Katarína Hrivňáková, generální ředitelka Chytré lékárny
„S rebrandingem startujeme novou kapitolu Chytré lékárny V blízké budoucnosti plánujeme rozšířit své služby v oblasti preventivní péče. Kromě měření cukru a cholesterolu v krvi se budou moci klienti přijít do Chytrých lékáren poradit třeba v oblasti odvykání kouření, těhotenství a kojení nebo zjistit vnitřní kapacitu svých plic,“ dodává.
Šaty dělaj člověka značku. Přivítejte zbrusu novou Chytrou lékárnu!
Zadání bylo jasné – aby nová vizuální identita byla osobitá, snadno zapamatovatelná, prémiovější, ale současně si udržela esenci zdraví a péče, která je pro síť lékáren typická.
Ginkgo bilobu? Tu v logu zachováváme
Když rebranding, tak od podlahy. V posledních letech si Chytrá lékárna osvojila symbol ginkgo biloby, který si přála v jakékoliv podobě zachovat. A tak světlo světa spatřilo nové logo – minimalistická a modernější ginkgo biloba. „Logo je vytvarováno do podoby otevřené knihy. Odkazuje tak na původní design a zároveň v sobě nese i prvek chytrosti, vzdělanosti a vědění, kterým se síť lékáren profiluje,“ vysvětluje Péťa Kašparová, artdirectorka a autorka nového loga. Symbol je ústředním motivem nového vizuálního stylu. Jeho linie prostupují veškerým designem aplikací, funguje i jako svébytný snadno zapamatovatelný prvek nebo rastr.
Dali jsme sbohem růžové barvě
Průzkumy uvádí, že 80 % lidského vnímání je vizuální, to znamená u značek nevyjímaje. Kdo vám tvrdí, že barva nehraje zásadní roli v jejich rozpoznatelnosti, je chodící red flag. Další průzkumy totiž říkají, že až 81 % zákazníků si spíše zapamatuje barevnost značky než její logo. Hrajeme o hodně, co?
Když se řekne lékárna, zpravidla se lidem vybaví zelená barva a zelený kříž. Symbolizuje přírodu a zdraví, v Evropě se využívá právě pro označení lékáren. A proto logicky často lékárny sahají po zelené v různých odstínech při tvorbě své vizuální identity. Ač jsme u Chytré lékárny zelenou zachovali, posunuli jsme ji o několik odstínů. Barevné paletě od června dominuje sytě zelená barva, doprovázená tmavě zelenou v kombinaci se zlatým pruhem, což lékárenskému stylu dodává prvek exkluzivity a nadstandardu. Díky tomu se nám podařilo vystoupit z řady a podtrhnout prémiovost, ke které Chytrá směřuje.
Motto. Fonty i ilustrace. Všechno zbrusu nové
Chytrá lékárna dlouhodobě operovala s mottem neobyčejná osobní péče. Dávalo to smysl – ve svých lékárnách se k vám chovají opravdu jak k vlastním, ve zdraví i v nemoci. Nicméně s příchodem e-shopu bylo potřeba popřemýšlet o změně i u motta, aby vyjadřovalo starost a odbornost v offlinu i onlinu. Tak vzniklo „Chytře na vaše zdraví“.
Moderní vzhled dostaly i ilustrace. Výrazně jsme je zjednodušili a barevně sladili, stále si však zachovávají určitý prvek hravosti. Ilustrace jsme navrhli variabilně tak, aby šly použít na malé i velké plochy.
Systém pracuje s písmem Metropolis, moderním a geometrickým bezpatkovým písmem dobře fungujícím v digitální komunikaci i offlinu. V rámci celého vizuálního systému působí harmonizujícím dojmem a je dobře čitelné i v malých formátech.
„Kreativita a rešpekt. Uletenosť a systematičnosť. Profesionalita a ľudskosť. Vážnosť a zábava. Koordinácia a podpora. Odvážnosť a rozvaha. Odjakživa ma bavili ľudia a spoločnosti plné vyvážených protikladov, ktoré dokážu svoje schopnosti premeniť v úspech. Skutočné osobnosti. Obzvlášť, ak naším spoločným hnacím motorom je byť najlepší a vôbec nie tuctoví! Ave, Cognito!“
Katarína Hrivňáková, generální ředitelka Chytré lékárny
Aplikace? Ty máme.
Odevzdáním obsáhlého brand manuálu v PDFku naše práce neskončila. Nejsme fandové ONS, pamatujete? Lékárna nám svěřila na starost i aplikace do reálného světa – od webu, přes tiskoviny, kamenné pobočky až po bannery a bůhví (designéři ví) co všechno.
Jak to dopadlo?
Rebranding nejsou PPCčka. Nečekejte okamžitý úspěch. Je to strategický krok. Velká změna, která se projeví postupem času u dlouhodobě sledovaných metrik, rozhodně né měsíční PNO e-shopu a CPC. Nicméně první feedbacky naznačují, že o druhém X stoprocentně nemluvíme.
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.