Lokální letní kampaň pro Chytrou lékárnu
Chytrá lékárna / 2024
Příběh o tom, jak jsme namazali celé Brno
O Chytré lékárně jste od nás už párkrát slyšeli. Spolupracujeme roky a stáli jsme u celé její digitalizace. E-shop roste meziročně o 58 % a v červnu roku 2023 jsme představili novou vizuální identitu. Tohle jaro nás čekala další výzva v podobě low budget lokální kampaně. Znáte to… i s malým kašpárkem se dá udělat velké divadlo. Díky kampani Chytrá lékárna zvýšila meziroční obrat v kategorii opalovací péče o 200 %.
Chytrá lékárna se dlouhodobě specializuje na kvalitní dermokosmetiku a k ní v létě jednoznačně patří i opalovací krémy. O tom se nemusíte v létě každý den připalovat a proč je neříkat věty typu „S SPF se neopálím.“, „Dneska nesvítí, tak proč bych se mazal.“, „Nechci vypadat jako ředitelka vápenky.“, „Třicítka mi stačí.“, se toho řeklo za poslední roky dost. Pořád se ale najdou tací, kteří vytáhnou opalovák jen na dovči v Bibione.
Pro Chytrou lékárnu je typická prevence zdraví, na kterou se dlouhodobě zaměřují. Nikdo nechce vypadat o 15 let starší, a tak nás osvěta v podobě lokální kampaně na téma bezpečného opalování nadchla. Cíl byl jasný – lokálně zvýšit povědomí o Chytré lékárně a profilovat ji jako odborníka na ochranu proti slunečnímu záření, podpořit prevenci proti rakovině kůže a samozřejmě i zvýšit tržby v tomto segmentu.
„Obchodná príležitosť dala šancu skvelému nápadu k vzniku dôvtipnej kampane „Namažte se!“ Slovo dalo slovo, a tak sme spoločne s naším marketingovým gurum Cognitom zahájili jednu z najväčších kampaní v histórii Chytré lékárny. A sme na ňu sakra hrdí! Hrubým obrysom o predstave kampane dalo Cognito reálnu a originálnu podobu. Ako to pri výbere správneho parťáka býva, bezpochyby lepšiu ako sme si vôbec vysnívali.“
Katarína Hrivňáková, generální ředitelka Chytré lékárny
Kreativní koncept
Pokud máte jako marketingový tým omezený rozpočet a současně se na hracím poli pohybují výrazně větší hráči, víte, že kreativa je klíčová – musí být vidět, musí zaujmout a hlavně se musí odlišit.
Jestli jsme rádi, že něco s našimi klienty sdílíme, tak je to smysl pro humor. Čeština je krásná a slovní hříčky milujeme. Pamatujete třeba na kreativní koncept pro město Aš? Podobně vznikl koncept „Namažte se!“, což všichni v létě na zahrádkách děláme, že?
V tomto případě šlo primárně o to, aby lidé nezapomínali na opalováky. Vzhledem k tomu, že kampaň byla čistě lokální (na naše milované Brníčko, na které celé dny v létě paří sluníčko), snažili jsme se komunikaci maximálně lokalizovat i copywritersky.
To by nebylo Cognito, kdyby…
Zadání bylo na lokální kampaň v offlinu zaměřenou na opalovací péči. To bychom ale nebyli my, abychom se z toho nesnažili vytřískat maximum. Tlačil nás čas, měli jsme na kampaň omezené finanční prostředky, ale zároveň jsme věděli, že pokud má kampaň splnit své cíle, tak je potřeba využít všechny dostupné zdroje. Kampaň „Namažte se“ se nakonec promítla do:
- výloh a tiskovin v kamenných lékárnách,
- OOH (CLV a polepy na brněnských MHD),
- akce Skinchecker, kterou lékárna každý rok pořádá na náměstí Svobody,
- edukačních newsletterů,
- organických příspěvků na sociálních sítích,
- výkonnostních kampaní s akcemi na oblíbené značky opalováků,
- dynamických reklam v podobě úpravy šablony přes Feed Image Editor,
- PR článků lokálních magazínů,
- odborných edukačních článků na blogu, které pokrývají nejčastější dotazy ohledně opalování a péče o pleť v letním období.
„Nielenže nás tešili všade vykukujúce a oku lahodiace polepy na brnenských šalinách, zastávkach, či plagáty na kamenných predajniach aj v online. Výsledkom je predovšetkým 200% nárast v predajoch oproti predchádzajúcemu obdobiu! Cieľ bol naplnený nad očakávania. Tlieskam nám spoločne. Ave, Cognito!“
Katarína Hrivňáková, generální ředitelka Chytré lékárny
Výsledky?
- Posílení kategorie opalovací péče meziročně o 200 %.
- 657 návštěvníků Skincheckeru, kde bylo objeveno 37 rizikových kožních nálezů.
- Zvýšení návštěvnosti kamenných prodejen.
Ani po skončení kampaně na opalování jsme nepolevili a navázali jsme kampaní „Sbalte se!“, která rozšiřuje pole působnosti z odborníka na ochranu před slunečním zářením na zdravotního rádce v letních měsících. Zaměřili jsme se na témata jako letní lékárnička, dovolená v tropických destinacích, zvýšení imunity, střevní potíže nebo dehydratace u seniorů.
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.