Redesign Chytré lékárny

Chytrá lékárna / 2022

Jak nový design Chytralekarna.cz zvýšil konverzní poměr o 28 %

Po roce a půl od spuštění se web a eshop jihomoravské sítě Chytrých lékáren rozrostl natolik, že si to vyžádalo jeho kompletní redesign. Hlavním cílem redesignu bylo zpřehlednit navigaci s rostoucím počtem produktových kategorií a celkově zjednodušit nákupní proces. Když už jsme měli eshop na operačním stole, upravili jsme také filtry a přidali personalizovanou nabídku produktů.

Motivace

Největším a v podstatě jediným problém první verze webu Chytralekarna.cz spočíval v tom, že se snažil plnit dvě funkce naráz. Web sloužil pro online prodej, ale zároveň fungoval jako prezentace kamenných lékáren. Samotný eshop se tak nacházel prakticky až ve druhé úrovni navigace a na úvodní stránce soupeřily o pozornost zákazníků online a offline akce. To mělo další negativní efekt, protože zákazníky často mátl rozdíl mezi akční online cenou a cenou v kamenné lékárně. 

Během prvního roku provozu rostl jak obrat a počet objednávek eshopu, tak i počet kategorií produktů. K lékům přibyly například zdravotnické potřeby, erotické pomůcky nebo speciální sekce chlazeného zboží. Původní design tak dosáhl svého limitu a pro další rozvoj bylo nezbytné začít s redesignem s cílem dát zásadní prioritu online prodeji. 

Zpět k rýsovacím prknům 

Redesign pro nás znamenal návrat na začátek projektu, protože se změnily priority cílových skupin uživatelů, které měl eshop obsluhovat. Zásadním způsobem se zvýšila důležitost online prodeje, což se projevilo jak na úvodní stránce, tak i v hlavním menu, které se proměnilo v menu produktové. 

Všechny změny jsme zanesli do interaktivního prototypu. Již v průběhu jeho testování bylo zřejmé, že jsme na správné cestě. Uživatelé se lépe orientovali v kategoriích produktů i v akcích a speciálních nabídkách na úvodní straně. 

V rámci redesignu jsme přepracovali a rozšířili možnosti filtrování produktů a v neposlední řadě připravili plochy pro personalizovanou nabídku produktů, kterou jsme měli zajištěnu díky domluvené integraci Lugis boxu.

A přišel čas na „umčo“

Součástí redesignu byla také drobná úprava vizuálního stylu, ze kterého naše art directorka Petra Kašparová vypustila zdobné, ale produkčně náročné ornamenty z původní corporate identity. Vypuštěním některých samoučelných detailů z designu jsme docílili toho, že si je klient schopen sám připravovat bannery na akce a události. Stačí mu k tomu sada šablon, kterou jsme pro něj v rámci redesignu připravili. Design přitom zůstal jasně odlišitelný od konkurence. 

Technické zpracování

Implementaci nového designu eshopu zvládlo vývojové oddělení během dvou měsíců. Abychom šetřili náklady, webdesignéři nezpracovávali detailní návrhy všech podstránek. Vývojáři tak vycházeli z design systému a především úpravy textových stránek s designérem pouze konzultovali.

Za zmínku stojí kompletní implementace personalizovaných nabídek s využitím nástroje Luigi's Box. Abychom zachovali možnosti prioritizace výpisů a možnost vkládat do ně bannerové plochy administrátorem eshopu, zvolil jsem náročnější backendovou implementaci Luigi's Boxu, který jsem využili naplno. Napojili jsme jak personalizované doporučovače, tak i řazení produktů v kategoriích a nezapomněli jsme ani na upsell a cross sell nabídky v košíku a objednávce. 

A jaké byly výsledky

Především spokojenější zákazník. Jak ten náš, který je nadšený z eshopu, kterým může směle konkurovat největším hráčům na trhu, mezi které se pomalu zařazuje, tak i zákazník samotného eshopu. Ten snadněji najde a nakoupí produkty, po nichž touží. Pro obě tvrzení máme důkazy. 

Díky redesignu se nám podařilo meziročně zvýšit konverzní poměr o 28 %, což znamená efektivnější kampaně a větší obrat při stejné návštěvnosti. 

Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.

Kontaktujte nás

Další reference