Zaskórovali jsme s hokejpro.cz
JB Sport / 2015–2023
Rok 2022 ve znamení rekordních tržeb e‑shopu HokejPro.cz
Společnost JB Sport je specialista na hokejové vybavení a kolečkové brusle. Provozuje 5 kamenných prodejen v Praze a Liberci a zároveň dva specializované e‑shopy hokejpro.cz a inlinepro.cz. V Cognito pro JB Sport dlouhodobě zajišťujeme výkonnostní a brandové kampaně pro oba e‑shopy.
„S Cognito spokojeně spolupracujeme již několik let. Díky jejich práci se z našeho e-shopu, který jsme dříve brali jako podpůrný kanál, stal plnohodnotný prodejní portál, který se těší každoročnímu růstu. I díky Cognito jsme přežili dobu koronavirovou a můžeme pokračovat v naší práci, kterou tak milujeme.“
Libor Slavata, JB Sport
Jak se nám povedlo v loňském roce dosáhnout na e‑shopu Hokejpro.cz historicky nejvyšších tržeb? Přečtěte si náš rozbor elektronickou tužkou (teda případovku napsanou na jedné z klávesnic marketingového týmu).
Výzva: Pokračovat v růstu i přes všechny nástrahy
Česká e-commerce scéna zaznamenala v letech 2020 a 2021 skokový růst v tržbách. V pandemii Češi utráceli online nejvíce za elektroniku a také sportovní vybavení, což se odrazilo i u hokejpro.cz významným růstem tržeb. Češi skupovali vše od nejnovější profesionální výstroje až po staré výprodejové kusy.
Proto bylo jasné, že se musíme nachystat na příchod nového normálu. Čeští hokejisté budou vybaveni od helmy k bruslím a opět se otevřou kamenné prodejny, které zákazníci u tohoto typu zboží preferují.
Do karet nám nehrála ani krize, která v loňském roce udeřila silněji než se očekávalo, a dle prvních čísel česká e-commerce klesla o 12 %, respektive vrátila se na úroveň přirozeného vývoje neovlivněného pandemií.
Taktika: brandové a výkonnostní kampaně jsou cesta ke skórování
Společně s klientem jsme se rozhodli překopat celou taktiku. Spoléhat na výkonnostní kampaně považujeme za krátkozraké řešení, které je z dlouhodobého hlediska rizikem.
A tak byl rok 2022 ve znamení:
- Budování povědomí o značce
- Intenzivnější práce se stávajícími zákazníky
- Automatizací mailingových kampaní
- A optimalizace využívaných kanálů
Jinými slovy:
- Zaměřili jsme se více na kreativní výstupy
- Začali jsme psát hokejového rádce na blog
- Pracovali jsme se stávajícími zákazníky v rámci e-mailingu
- Testovali jsme ideální alokaci rozpočtu mezi reklamní platformy a zbožové srovnavače
- A to vše v návaznosti na sezónu a důležité sportovní události
Graf vývoje objednávek a tržeb od roku 2019 do roku 2022
We shoots, we score!
Díky testování hypotéz jsme našli ideální kombinaci marketingových aktivit, díky které jsme v roce 2022 zaskórovali s meziročním nárůstem tržeb o 19 %. V jednom roce se nám podařilo zaznamenat historicky nejvyšší roční, měsíční i denní tržby. Podíl nákladů na obratu (PNO) se nám v průběhu roku dařilo držet okolo 6 %.
Líbí se vám naše práce? Rádi mrkneme i na váš projekt.